جزئیات رسمی هایپرکار مرسدس-ای‌ ام‌ جی منتشر شد

یک بار دیگر هایپرکار فوق‌العاده‌ی Project One به سرخط اخبار بازگشت زیرا مرسدس تصمیم گرفته جزئیات رسمی این خودرو را منتشر کند.

قلب آهنین این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربویی است که از خودروی فرمول ۱ سال ۲۰۱۵ لوئیس همیلتون مشتق شده و راندمان گرمایی آن برابر با ۴۳ درصد است. در مقایسه با پیشرانه‌ی مدل فرمول ۱، این واحد میل‌لنگ سفارشی، پیستون‌های جدید و سیستم‌های الکترونیکی دگرگون شده‌ای دارد. این تغییرات برای کاربرد جاده‌ای خودرو صورت گرفته‌اند. رئیس AMG آقای توبیاس موئرز قبلاً گفته که این پیشرانه حداقل کارکردی در حدود ۵۰ هزار کیلومتر خواهد داشت و پس از آن باید بازسازی شود. محدوده‌ی قرمز (ردلاین) این پیشرانه از عدد شگفت‌انگیز ۱۳۵۰۰ دور آغاز می‌شود!

این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر نه با یک بلکه با دو پیشرانه الکتریکی کار می‌کند. اولین واحد الکتریکی که قدرت ۱۰۷ اسبی دارد برای در گردش نگه‌داشتن دائمی توربو بکار می‌رود. واحد دومی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار مستقیماً به میل‌لنگ متصل شده است.

دو پیشرانه الکتریکی اضافی در اکسل جلو قرار گرفته‌اند و این دو واحد باعث خواهند شد هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی در حالت تمام الکتریکی، شعاع حرکتی ۲۴ کیلومتری داشته باشد. حدود ۱۰۰ کیلوگرم از وزن خودرو را باتری‌هایی تشکیل می‌دهند که در مرکز خودرو جای گرفته و مستقیماً از خودروی فرمول ۱ مرسدس گرفته شده‌اند. جالب اینکه تعداد سلول‌های باتری این هایپرکار ۴ برابر بیشتر از خودروی هیبریدی لوئیس همیلتون هستند.

جزئیات دقیق مربوط به وزن خودرو هنوز منتشر نشده‌اند اما حداقل می‌دانیم که وزن کل قوای محرکه ۴۲۰ کیلوگرم خواهد بود. خبری که یک ماه پیش منتشر شده بود نشان می‌دهد این خودرو وزنی کمتر از ۱۳۱۵ کیلوگرم خواهد داشت اما این خبر تأیید نشده است. پیشرانه و گیربکس بخشی ساختاری از شاسی خواهند بود و کاملاً از فیبر کربن ساخته می‌شوند.

با همکاری ۵ پیشرانه، خروجی کل قوای محرکه‌ی Project One بیشتر از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود و این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته تک کلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. مهندسان مرسدس-ای‌ام‌جی برای توقف سریع خودرو از ترمزهای کربن سرامیکی در هر چهار چرخ استفاده کرده‌اند.

تنها ۲۷۵ دستگاه از این خودروی افسانه‌ای ساخته خواهد شد و تمامی آن‌ها نیز قبلاً فروخته شده‌اند. ای‌ام‌جی قول داده تمامی این خودروها را تا پایان سال ۲۰۲۰ تحویل مالکان دهد. این خودرو به جز چین در تمامی دنیا حالت قانونی در جاده‌ها دارد.

رونمایی رسمی از هایپرکار جدید مرسدس در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.