جزئیات بی ام و XM جدید، مدل لیبل ۷۵۰ اسبی در راه است

جزئیات بی ام و XM جدید، مدل لیبل ۷۵۰ اسبی در راه است

بی‌ام‌و جزئیات مربوط به خودروی XM جدید را منتشر کرد. برای اولین بار از زمان خاتمه تولید M1 در سال ۱۹۸۱ تاکنون، ژرمن‌ها می‌خواهند یک خودروی ویژه M را راهی بازار کنند. این خودرو که چندی قبل نمایش داده شده یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی با میزان تولید عادی است درحالی‌که کوپه پیشرانه وسط بی‌ام‌و تنها به تعداد ۴۵۳ دستگاه تولید شده بود. کانسپت XM که سال قبل معرفی شد پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی بود. بی‌ام‌و XM جدید به پیشرانه جدید S68 این برند مجهز خواهد شد.

این پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو از تکنولوژی هیبریدی ملایم سود می‌برد و قدرت ترکیبی ۶۵۰ اسب بخاری در نسخه استاندارد XM خواهد داشت. قیمت این خودرو در اروپا حدود ۱۷۰ هزار یورو معادل ۱۷۰۱۲۷ دلار خواهد بود و بعد از آن نیز نسخه قوی‌تری با پسوند لیبل بجای پسوند کامپتیشن عرضه خواهد شد. این مدل قدرت ۷۵۰ اسب بخاری و قیمت حدود ۱۹۰ تا ۱۹۵ هزار یورو معادل ۱۹۰۱۴۲ تا ۱۹۵۱۴۶ دلار خواهد داشت. اولین نسخه‌ای که از مدل قوی‌تر لیبل تولید خواهد شد XM لیبل رِد نام خواهد گرفت و در آینده مدل‌های سفارشی لیبل با رنگ‌های منحصربه‌فرد نیز تولید خواهند شد. هنوز رقم دقیق گشتاور این مدل‌ها مشخص نشده اما کانسپت XM گشتاور قابل‌توجه ۱۰۰۰ نیوتون متری داشت. اولین محصول الکتریکی شده M از باتری ۲۵ کیلووات ساعتی سود خواهد برد تا شعاع حرکتی ۸۸ کیلومتری در حالت الکتریکی داشته باشد.

به گزارش میدونی و به نقل از BMW بلاگ، این خودروی جدید سومین محصول برند بی‌ام‌و پس از سری ۷ جدید و X7 فیس لیفت است که به چراغ‌های جلوی جداگانه مجهز می‌شود. این شاسی‌بلند تازه‌نفس به‌صورت استاندارد دارای رینگ‌های ۲۲ اینچی خواهد بود اما مشتریان امکان سفارش رینگ‌های ۲۳ اینچی را نیز خواهند داشت. XM تولیدی اکثر ویژگی‌های طراحی مدل مفهومی را حفظ خواهد کرد اما برخی تغییرات همچون خروجی‌های اگزوز معمولی‌تر وجود خواهند داشت. جلوپنجره کلیوی شکل بی‌ام‌و همچنان بزرگ باقی خواهد ماند اما تیزرها نشان داده‌اند ابعاد آن به‌ اندازه جلوپنجره مدل مفهومی نخواهد بود.

مونتاژ XM جدید قبل از پایان سال جاری میلادی شروع خواهد شد. این خودرو در کارخانه اسپارتانبورگ بی‌ام‌و در کارولینای جنوبی روی خط تولید خواهد رفت و این امر نشان می‌دهد آمریکا مهم‌ترین بازار برای این خودرو است. نسخه درون‌سوز خالص از شاسی بلند موردبحث تولید نخواهد شد و این خودرو فقط به‌صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود در آینده نسخه پایه XM با پیشرانه ۶ سیلندر و واحدی الکتریکی تولید می‌شود. بی‌ام‌و XM جدید آخرین محصول جدید این برند برای سال ۲۰۲۲ نیست زیرا در آینده شاهد معرفی نسل جدید M2 G87 نیز خواهیم بود. به دنبال آن مدل مشهور ۳.۰ CSL نیز برای کامل شدن جشن ۵۰ سالگی بخش M پدیدار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.