جزئیات برنامه استراتژیک رنو، تمرکز روی خودروهای الکتریکی و سوددهی

جزئیات برنامه استراتژیک رنو، تمرکز روی خودروهای الکتریکی و سوددهی

گروه رنو با رونمایی از برنامه استراتژیک خود که Renaulution نام گرفته سال جدید را با تمام قوا شروع کرده است. این برنامه به دنبال تمرکز همه‌جانبه روی خودروهای الکتریکی، بازنگری در برند آلپاین و گسترش سبد محصولات داچیا می‌باشد.

برنامه موردبحث از سه فاز تشکیل شده که فاز رستاخیز تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و روی احیای تولید سرمایه و سود تمرکز خواهد کرد. فاز نوسازی رنو تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته و شامل تولید محصولات جدید و افزایش سوددهی است. فاز انقلاب نیز از سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد و روی تکنولوژی، انرژی و حمل‌ونقل جدید تمرکز خواهد داشت.

لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو گفته است:

این برنامه باعث بهبود راندمان و تولید محصولاتی تکنولوژیک، الکتریکی و رقابتی خواهد شد. برنامه استراتژیک ما همچنین باعث تقویت برندهایی خواهد شد که هر یک دارای قلمروی مشخص و متمایز خود خواهند بود. ما از یک شرکت خودروسازی به شرکتی تکنولوژیک که با خودروها کار می‌کند تبدیل خواهیم شد و حداقل ۲۰ درصد درآمدها را از کسب‌وکارهای داده و انرژی و سرویس تا سال ۲۰۳۰ به دست خواهیم آورد.

این گروه خودروسازی تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۲۴ خودرو را عرضه خواهد کرد که نیمی از آن‌ها در کلاس محصولات کامپکت و میان سایز حضور خواهند داشت. همچنین ۱۰ خودرو نیز کاملاً الکتریکی خواهند بود. همچنین تعداد پلتفرم‌های گروه رنو از ۶ به ۳ پلتفرم کاهش خواهد یافت و ۸۰ درصد محصولات بر پایه این سه معماری شکل خواهند گرفت. همچنین فقط ۴ خانواده از قوای محرکه وجود خواهد داشت که نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی است. همچنین میزان تولید گروه رنو از ۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۳.۱ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۶ خواهد رسید.

به عنوان بخشی از استراتژی جدید، برند رنو بازیگری کلیدی در بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود و نیمی از محصولات آن در اروپا طی ۴ سال آینده از این نوع قوای محرکه استفاده خواهند کرد. این شرکت کارخانه‌ای در شمال فرانسه احداث خواهد کرد که احتمالاً به بزرگ‌ترین سایت تولیدی محصولات الکتریکی این گروه تبدیل خواهد شد.

برنامه جدید رنو همچنین شامل جوینت ونچر هیدروژنی، محصولات C تقویت کننده جایگاه رنو در اروپا و تمرکز روی کلاس‌های سودده در روسیه و آمریکای لاتین است.

آلپاین که بخش فرمول ۱ را در قلب خود جای داده رشد خواهد کرد و شامل خودروهای رنو اسپورت و مسابقات رنو اسپورت خواهد بود. سبد محصولات این شرکت نیز گسترش یافته و شامل محصولاتی بر پایه پلتفرم‌های CMF-B و CMF-EV خواهد بود. از جمله این خودروها می‌توان به یک خودروی اسپورت و الکتریکی جدید اشاره کرد که با همکاری لوتوس تولید خواهد شد.

از آنجایی که رنو به دنبال سودده کردن آلپاین تا سال ۲۰۲۵ است بنابراین این برند دارای شبکه توزیع و سرویس‌های مالی جهانی نیز خواهد بود.

رنو اعلام کرده داچیا و لادا تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۷ خودروی جدید تولید خواهند کرد که دو نمونه آن‌ها در کلاس C حضور خواهند داشت. از این ۷ خودرو ۴ نمونه توسط لادا و بقیه توسط داچیا تولید خواهند شد.

رومانیایی‌ها تأکید بیشتری روی سیستم‌های هیبریدی و LPG خواهند داشت و برخی محصولات نمادین آن‌ها نیز احیا خواهد شد.

این مدل تجاری به دنبال بهبود راندمان و کاهش تعداد پلتفرم‌ها از ۴ به ۱ پلتفرم و کاهش تعداد شکل‌های بدنه از ۱۸ به ۱۱ نمونه است.

رنو همچنین واحد تجاری جدیدی با نام Mobilize تأسیس کرده که به دنبال تولید بیش از ۲۰ درصد درآمدهای گروه تا سال ۲۰۳۰ بوده و تمرکز آن‌ها روی سرویس‌های حمل‌ونقل، داده و انرژی جدید است.

چهار وسیله نقلیه توسط این بخش تولید خواهد شد که دو تای آن‌ها برای سرویس‌های اشتراک خودرویی می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.