جریمه ۱۴.۵ میلیون دلاری تسلا در آلمان

جریمه ۱۴.۵ میلیون دلاری تسلا در آلمان

آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا با فرستادن نامه‌ای به تسلا اعلام کرده این شرکت از پاسخ دادن به گزارشی که اثبات کند با استانداردهای آلایندگی پوشش روی خودروها هماهنگ است خودداری کرده است.

تسلا در نتایج سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ خود به این موضوع اشاره کرده و گفته که به تمامی اطلاعات درخواستی EPA پاسخ داده و گمانه‌زنی‌ها دراین‌باره را رد می‌کند. این خودروساز آمریکایی همچنین افزوده انتظار تأثیر عوارض جانبی متریال بکار رفته در تولید خودروهای خود را ندارد اما هنوز نتیجه نامه‌ی EPA را مشخص نکرده است.

آژانس محیط‌زیست آلمان UBA نیز زیرمجموعه تسلا در آلمان را ۱۴.۵ میلیون دلار جریمه کرده و آن‌ها را به عدم رعایت قوانین این کشور در بازگشت و بازیافت باتری‌ها متهم کرده است. تسلا در گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ خود گفته که به بازگرداندن مجموعه باتری‌ها ادامه داده و اما از آنجایی که UBA همچنان در حال بررسی بیشتر موضوع است بنابراین میزان نهایی جریمه در نظر گرفته برای تسلا اعلام نشده است.

این تنها مشکل تسلا در آلمان نیست زیرا این شرکت شاید با جریمه‌های دولتی بیشتری روبرو شود. در بررسی‌های روتین مقامات از گیگا فاکتوری برلین، وزیر محیط‌زیست برندنبورگ فهمیده که لوله‌های استفاده شده در سیستم لوله‌کشی این مجموعه مناسب فاضلاب صنعتی نبوده و خطر نشتی مواد سمی به آب آشامیدنی منطقه وجود دارد.

ایلان ماسک اخیراً از دولت آلمان به خاطر بروکراسی‌اش انتقاد کرده و گفته که آن‌ها فوریت مبارزه تسلا با تغییر آب‌وهوا را درک نمی‌کنند. گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که گیگا فاکتوری تسلا در آلمان شاید تابستان سال جاری تأسیس نشود و شاید ضرب‌الاجل‌های قبلی ساخت‌وساز را رد کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.