جریمه مرسدس، پورشه و نیسان در کره جنوبی به خاطر نرم‌ افزار تقلب آلایندگی

جریمه مرسدس، پورشه و نیسان در کره جنوبی به خاطر نرم‌افزار تقلب آلایندگی

پس از کشف چندین خودروی دیزلی مجهز به نرم‌افزار غیرقانونی، وزارت محیط‌زیست کره جنوبی اقدام به شکایت قانونی و جریمه‌ی مرسدس، نیسان و پورشه خواهد کرد.

این خودروها که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ فروخته شده‌اند با ابطال تأییدیه‌های خود در این ماه روبرو شده‌اند و البته باید فراخوان نیز بشوند.

بزرگ‌ترین جریمه را مرسدس بنز کره باید بپردازد که معادل ۶۳.۴ میلیون دلار می‌باشد. پورشه و نیسان نیز به ترتیب ۸۱۷۳۰۰ و ۷۳۵۶۰۰ دلار جریمه شده‌اند.

جریمه‌ی مرسدس بنز بزرگ‌ترین جریمه‌ی تعیین شده توسط دولت کره جنوبی برای یک خودروساز است. در نوامبر سال ۲۰۱۵ آئودی و فولکس‌واگن به پرداخت جریمه‌ی ۱۱.۵ میلیون دلاری محکوم شده بودند.

از میان ۳۷۱۵۴ دستگاه خودروی مرسدس که تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته‌اند ۱۲ نام مختلف شامل C 200d، GLC 220d 4Matic، GLC 250d 4Matic و ML 250 BlueTEC 4Matic به چشم می‌خورند. ۲۲۹۳ دستگاه نیسان قشقایی مجهز به نرم‌افزار غیرقانونی هم کشف شده‌اند درحالی‌که تعداد ۹۳۴ دستگاه پورشه ماکان S دیزلی دارای همین نرم‌افزار بوده‌اند.

یکی از مقامات وزارت محیط‌زیست کره جنوبی گفته است:

وزارت محیط‌زیست همچنان به ارتقای استانداردهای آلایندگی خودروهای دیزلی ادامه می‌دهد تا میزان آلایندگی این خودروها کاهش یابد. ما همچنین برنامه‌هایی برای بررسی دقیق نرم‌افزارهای آلایندگی غیرقانونی در خودروها داریم.

البته مرسدس بنز کره با انتشار بیانیه‌ای به این گفته‌ها واکنش نشان داده و ادعا کرده است:

دلیل استفاده از این سیستم وجود دلایل فنی و قانونی قابل توجیه برای استفاده از آن بوده است.

این خودروساز همچنین اضافه کرده تصمیم دولت کره تأثیری روی محصولات جدیدتر ندارد.

برخی از محصولات تست شده مرسدس بنز حدود ۱۳ بار نیتروژن اکسید بیشتری نسبت به حد مجهز تولید کرده‌اند. این میزان برای قشقایی و ماکان نیز ۱۰ و ۱.۵ برابر بیشتر از استانداردها بوده است.

همان‌گونه که می‌دانید چنین نرم‌افزارهایی باعث می‌شوند خودرو شرایط تست و آزمایشگاه را تشخیص داده و میزان آلاینده‌ها را کمتر از حد واقعی نشان دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.