جریمه ب‌ام‌و به خاطر دست‌کاری آمار فروش!

جریمه ب‌ام‌و به خاطر دست‌کاری آمار فروش!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ب‌ام‌و را به خاطر انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده درباره میزان فروش خودروهای خود با جریمه ۱۸ میلیون دلاری نقره‌داغ کرد.

طبق گفته این سازمان ب‌ام‌و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ آمار فروش خود در آمریکا را بیش از آنچه که واقعاً بوده اعلام کرده است. گفته می‌شود این امر به خاطر کمک به کاهش فاصله بین آمار فروش واقعی و اهداف داخلی ب‌ام‌و انجام شده است. همچنین ب‌ام‌و با این کار خواسته موقعیت رقابتی خود نسبت به دیگر لوکس سازان را حفظ کند.

ب‌ام‌و در واقع می‌خواسته تاج پادشاهی فروش خودروهای لوکس را بر سر گذاشته و برایش مهم نبوده که این کار با تقلب در برابر رقبایی همچون مرسدس و لکسس به دست آید.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گوید ب‌ام‌و آمریکای شمالی گزارش‌های فروش اعلام نشده‌ای را که با نام “بانک” شناخته می‌شوند نگه داشته و از آن‌ها برای رسیدن به اهداف فروش ماهانه بعدی استفاده کرده است.

به عنوان مثال ب‌ام‌و می‌توانست در ماه مارس ۷۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند و در آن ماه فقط گزارش فروش ۶۸ هزار دستگاه را اعلام کرده است. آمار فروش ۲ هزار دستگاه دیگر راهی “بانک” شده و در ماه‌های بعدی که شاید فروش کمتر بوده به آمار اضافه می‌شده است.

این تنها اقدام غیرقانونی ب‌ام‌و نبوده زیرا گفته می‌شود باواریایی ها مبالغی را به نمایندگی‌ها پرداخته‌اند تا خودروهای تست یا اجاره‌ای را به عنوان مدل‌های فروخته شده به مشتریان اعلام کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین اظهار داشته ب‌ام‌و به‌طور ناقص اقدام به دست‌کاری آمار فروش خود در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ کرده و هدف از این کار رسیدن به اهداف فروش داخلی یا پر کردن آمار بانک برای استفاده‌های آتی بوده است.

یکی از مدیران کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گوید:

ب‌ام‌و با این کار سرمایه‌گذاران را درباره آمار فروش خود در آمریکا و میزان تقاضای مصرف‌کنندگان گمراه کرده است.

گفته شده همکاری قابل‌توجه ب‌ام‌و در زمان تحقیقات یکی از دلایل جریمه نسبتاً پایین این برند بوده است. باواریایی ها بدون اذعان یا رد کردن این موضوع اقدام به حل مشکل خواهند کرد.

فیات-کرایسلر نیز با داستان مشابهی دست به گریبان بوده و سال پیش جریمه ۴۰ میلیون دلاری را بابت آن پرداخت کرده است. در آن زمان اعلام شد این خودروساز آمار فروش خود بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ را دست‌کاری کرده است. فیات-کرایسلر هم دارای گزارش‌هایی شبیه بانک ب‌ام‌و بوده و از آن‌ها در زمانی که با افت فروش روبرو بوده استفاده کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.