جریمهٔ یک میلیارد یورویی در انتظار دایملر به خاطر تقلب در تولید آلایندگی

جریمهٔ یک میلیارد یورویی در انتظار دایملر به خاطر تقلب در تولید آلایندگی

بنا بر گزارش‌ها، جریمه‌ای سنگین که می‌تواند بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد یورو باشد از سوی مقامات آلمان به دلیل تخلفات مربوط به تولید آلایندگی در انتظار دایملر است. مجلهٔ آلمانی Der Spiegel ادعا می‌کند که ادارهٔ حمل‌ونقل موتوری فدرال آلمان (KBA) در مدل‌های دیزلی مرسدس C کلاس و E کلاس نرم‌افزار تقلب پیدا کرده و به این شرکت دستور داده برای ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو فراخوان دهد.

بر اساس این گزارش، دادستان آلمان قصد دارد برای هر خودرو جریمه‌ای تا ۵ هزار یورو در نظر گیرد. سخنگوی دادستان گفته است این روند در حال انجام است اما تا پیش از پایان امسال به نتیجه نمی‌رسد. دایملر نیز تا قبل از پایان تحقیقات از هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است. دادستان همچنین در حال تحقیق از کارکنان دایملر به خاطر ظن به تقلب است و اعلامیهٔ رسمی آن در ماه سپتامبر یا اکتبر منتشر خواهد شد. این در حالی است که در ماه می سال گذشته دادستان آلمان در اشتوتگارت پورشه را ۵۳۵ میلیون یورو، شرکت بوش را ۹۰ میلیون یورو، آئودی را ۸۰۰ میلیون یورو و فولکس‌واگن را ۱ میلیارد یورو جریمه کرد.

ماجرای این تقلب دایملر از ماه می سال ۲۰۱۷ آغاز شد یعنی زمانی که مقامات آلمانی به‌عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به دست‌کاری میزان آلایندگی گازهای اگزوز خودروهای دیزلی، به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی وارد دفاتر دایملر شدند. علاوه بر این، اخیراً نیز مرسدس مجبور به فراخوان GLK220 دیزلی تولید سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ شده است. از سوی دیگر، دایملر توسط مقامات آمریکایی هم موردبررسی قرار گرفته و در سال ۲۰۱۶ سازمان EPA از مرسدس در مورد میزان آلایندگی برخی از مدل‌های دیزلی خود توضیحاتی خواسته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.