جدیدترین جزئیات از نسل جدید ب‌ ام‌ و M2

جدیدترین جزئیات از نسل جدید ب‌ام‌و M2

با اینکه ما حتی نسخه استاندارد ب‌ام‌و سری ۲ کوپه ۲۰۲۲ را ندیده‌ایم اما قبلاً چیزهای زیادی درباره نسخه پرچم‌دار این خانواده شنیده شده است. نسل جدید M2 که قرار است سال آینده به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۳ معرفی شود از نظر بسیاری از افراد به عنوان آخرین خودروی ناب M شناخته می‌شود. در واقع پس از این خودرو شاهد استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده در محصولات M خواهیم بود.

طرفداران شاید یک دلیل اضافی دیگر برای هیجان‌زده شدن درباره کوچک‌ترین خودروی M داشته باشند و آن اینکه گفته می‌شود نسل جدید M2 به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه نخواهد شد. اگرچه M4 جدید به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک در دسترس است اما انتظار می‌رود کوپه پرفورمنس و جمع‌وجور ب‌ام‌و در نسل جدید خود فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه شود. این تصمیم درست نقطه مقابل آن چیزی است که درباره M240i دیده‌ایم زیرا نسخه M پرفورمنس آن فقط به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود.

M2 جدید با عدم انتقال نیرو به چرخ های جلو قادر خواهد بود از وزن خود بکاهد هرچند این خودرو به خاطر ابعاد بزرگ‌تر سنگین‌تر از نسل فعلی خواهد بود. قبلاً گفته شده بود این خودرو قدرت ۴۵۰ اسبی خواهد داشت اما در جدیدترین خبرها به احتمال خروجی ۴۹۰ اسبی نیز اشاره شده که M2 تازه‌نفس را بین M4 استاندارد ۴۷۳ اسبی و M4 کامپتیشن ۵۰۳ اسب بخاری قرار می‌دهد. ظاهراً گشتاور این خودرو حدود ۵۵۰ نیوتون متر خواهد بود.

در ادامه گفته شده سیستم چهار چرخ محرک شاید در نسخه‌های داغ‌تر M2 همچون CSL احتمالی عرضه شود. در این صورت شاید قدرت M2 از ۵۰۰ اسب بخار نیز عبور نماید. شایان ذکر است M240i xDrive جدید قدرت ۳۶۹ اسبی خواهد داشت.

ظاهراً ب‌ام‌و تولید این خودرو را از دسامبر ۲۰۲۲ شروع و در اوایل سال ۲۰۲۹ به پایان خواهد رساند. این کوپه پرفورمنس شاید در برخی بازارها به ویژه اروپا زودتر بازنشسته شود و دلیل آن نیز قوانین آلایندگی سفت‌وسخت می‌باشد. رنگ‌های سفارشی نیز در M2 معرفی خواهند شد و مکان تولید آن نیز کارخانه‌های ب‌ام‌و در آلمان و مکزیک خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.