جدایی رنو از جوینت ونچر خود با دانگ فنگ چین

جدایی رنو از جوینت ونچر خود با دانگ فنگ چین

شاید رنو در نهایت به عدم موفقیت خود در بازار چین اعتراف کرده باشد زیرا فرانسوی‌ها اعلام کردند از جوینت ونچر اصلی خود در این کشور که با دانگ فنگ موتور تشکیل شده خارج می‌شوند.

رنو این خبر را چند روز پیش اعلام کرد و گفت که ۵۰ درصد سهام خود در این جوینت ونچر را به گروه دانگ فنگ موتور می‌فروشد. این شرکت دلیل تصمیم خود را فروش ضعیف در چین عنوان کرده است.

به این ترتیب رنو تنها دومین خودروساز جهانی است که از یک جوینت ونچر بزرگ در چین خارج می‌شود. اولین شرکت هم سوزوکی بود که در سال ۲۰۱۸ چنین کاری را انجام داد. دانگ فنگ رنو که بازوی اصلی رنو در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا بود تنها ۱۸۶۰۷ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۹ به فروش رساند و ضرر عملیاتی بیش از ۱.۵ میلیارد یوانی (۲۱۲ میلیون دلار) را گزارش کرد. این در حالی است که ظرفیت تولید سالانه این جوینت ونچر تعداد ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو اعلام شده بود.

به دنبال این معامله دانگ فنگ در حال برنامه‌ریزی برای بازنگری و ارتقای کارخانه‌های کنونی این جوینت ونچر است. رویترز می‌گوید این کارخانه‌ها دیگر خودروهایی با برند رنو تولید نخواهند کرد. تاکنون خودروهای کجار، کولئوس، کپچر و K-ZE در این کارخانه‌ها تولید می‌شدند.

در نظر داشته باشید که این تصمیم به معنی خروج رنو از بازار چین نیست زیرا فرانسوی‌ها گفته‌اند با دیگر جوینت ونچرها که با همکاری برلیانس و جیانگ لینگ شکل گرفته در چین حضور خواهند داشت.

علیرغم خروج رنو از جوینت ونچر خود با دانگ فنگ، دو شرکت اعلام کرده‌اند به همکاری با یکدیگر در زمینه خودروهای ارتباطی و همچنین همکاری با شریک رنو یعنی نیسان در زمینه پیشرانه‌های جدید ادامه خواهند داد.

مدیرعامل رنوی چین گفته است:

ما در حال بازگشایی فصل جدیدی در چین هستیم. ما روی خودروهای الکتریکی و تجاری سبک تمرکز خواهیم کرد، دو دسته از خودروها که آینده‌ی حمل‌ونقل پاک خواهند بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.