جدایی بخش تجاری دایملر و تغییر نام بخش سواری به مرسدس بنز

جدایی بخش تجاری دایملر و تغییر نام بخش سواری به مرسدس بنز

شرکت خودروسازی دایملر به دو بخش مجزا و مستقل تبدیل می‌شود. این حرکت که به‌منظور باز کردن پتانسیل کامل تجارت دایملر طراحی شده، بخش کامیون و اتوبوس را به شرکت جدید و مستقلی بنام دایملر تراکس تبدیل می‌کند. دایملر تراکس تیم مدیریتی کاملاً مستقل و همین‌طور راهبری شرکتی خاص خود را خواهد داشت. قرار است این شرکت جدید به بورس فرانکفورت وارد شود و بخش عمده‌ای از سهام آن بین سهامداران دایملر توزیع گردد؛ اما این تنها تغییر گروه دایملر نیست زیرا نام این شرکت هم به مرسدس بنز تغییر پیدا خواهد کرد. این اتفاق در آینده و در زمان مناسبی رخ خواهد داد و برای اولین بار طی یک قرن گذشته، این شرکت نام دایملر را کنار خواهد گذاشت.

رئیس دایملر «اولاً کالنیوس» در بیانیه‌ای دراین‌باره می‌گوید:

این یک لحظهٔ تاریخی برای دایملر و آغاز یک تغییر شکل عمیق برای شرکت است. بخش ون‌ها و خودروهای سواری مرسدس بنز و بخش دایملر تراکس و اتوبوس، بیزنس‌های مختلفی با گروه خریداران، مسیرهای تکنولوژی و نیازهای سرمایه‌ای خاص خود هستند

به نظر می‌رسد با این کار، دایملر تراکس برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی وسایل نقلیهٔ الکتریکی و هیدروژنی آماده خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که بخش تجاری دایملر که هفت برند مختلف را زیر چتر خود دارد، هم‌اکنون کاملاً موفق است. این بخش در سال ۲۰۱۹ نزدیک به نیم میلیون دستگاه کامیون و اتوبوس به فروش رسانده و بیش از ۴۰ میلیارد یورو درآمد داشته است. اطلاعات بیشتر در مورد جدایی بخش تجاری دایملر در جلسهٔ سهام‌داران در سه‌ماههٔ سوم امسال اعلام خواهد شد. این طرح نیز باید در همان زمان توسط سهام‌داران تصویب شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.