جدال دیدنی کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، بی ام و M5 CS و تسلا مدل S پلاد

جدال دیدنی کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، بی ام و M5 CS و تسلا مدل S پلاد

همهٔ ما میدانیم که این روزها سدان‌های پرفورمنس به اوج توانایی‌های خود رسیده و از همیشه سریع‌تر و قوی‌تر شده‌اند. طی سال‌های اخیر، خودروسازان بزرگ دنیا سدان‌های قدرتمندی مثل ب‌ام‌و M5 CS و کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ را روانهٔ بازار کرده‌اند که می‌توانند پرفورمنسی حتی در حد سوپرکارها را ارائه کنند؛ اما این سدان‌های پرفورمنس بنزینی هنوز هم نمی‌توانند ادعای پادشاهی کنند زیرا سدان‌های قدرتمند الکتریکی مثل تسلا مدل S پلاد به خوار چشم آن‌ها تبدیل شده و لااقل در خط مستقیم پرفورمنسی به‌مراتب بهتر را به نمایش می‌گذارند.

حال Hagerty این سه سوپر سدان را گرد هم جمع کرده و با ترتیب دادن رقابتی جذاب، به‌خوبی توانایی‌ها و تفاوت‌های آن‌را را نشان داده است. در ابتدا مسابقهٔ درگ بین سه خودرو برگزار می‌شود که در اینجا نباید از پیروزی تسلا تعجب کرد اما چیزی که این ویدئو به تصویر می‌کشد فاصلهٔ سه خودرو از یکدیگر است. مدل S پلاد ۴۰۰ متر را در ۹.۳۳ ثانیه با سرعت ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشت درحالی‌که M5 CS همین مسیر را در ۱۰.۶ ثانیه با سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت طی کرد و CT5-V بلک‌وینگ هم یک ثانیه بعد با سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد.

هرچند شاید اختلاف بین این اعداد خیلی زیاد به نظر نرسد اما این ویدئو نشان می‌دهد که M5 CS به‌عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین ب‌ام‌و تاریخ، با اختلافی به‌اندازهٔ طول شش اتوبوس مدرسه پشت تسلا قرار می‌گیرد. مهم‌تر از این، CT5-V بلک‌وینگ به‌عنوان قوی‌ترین کادیلاک تاریخ است که به‌اندازهٔ طول یک زمین فوتبال آمریکایی با تسلا فاصله دارد. البته مطمئناً مسابقهٔ درگ تنها راه برای نشان دادن توانایی‌های خودروهای اسپرت نیست و به همین دلیل، پس از درگ، سه خودرو راهی پیست ویلو اسپرینگ می‌شوند تا اقدام به تایم زنی در یک دور این پیست کنند.

اول M5 CS وارد میدان می‌شود با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۸.۷ ثانیه، رکورد سریع‌ترین سدان این پیست که در اختیار جگوار XE SV Project 8 با تایم ۱ دقیقه و ۲۹.۵ ثانیه بوده را می‌شکند؛ اما این رکورد خیلی دوام نمی‌آورد زیرا پس از ب‌ام‌و، حال CT5-V بلک‌وینگ با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۸.۰ ثانیه رکورد را از آن خود می‌کند. بااین‌حال، ماجرا به اینجا هم ختم نمی‌شود و پس از بنزینی‌ها، تسلا یک دور پیست را در زمان ۱ دقیقه و ۲۷.۷ ثانیه طی می‌کند و هردو رقیب درون‌سوز خود را مغلوب می‌کند.

اما با همهٔ این‌ها، طبق گفتهٔ این ویدئو، هرچند در این جدال کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ در مسابقهٔ درگ آخر و در رقابت پیست دوم شد ولی هنوز هم چیزی دارد که سریع‌ترین سدان تسلا ندارد. به‌احتمال‌زیاد خیلی از شما هم با این گفته موافق خواهید بود. برای دیدن رقابت کامل بین این سه سوپر سدان قدرتمند می‌توانید ویدئوی زیر را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

مشخصات فنی

 کادیلاک CT5-V بلک‌وینگب‌ام‌و M5 CSتسلا مدل S پلاد
پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوالکتریکی سه موتوره
قدرت۶۶۸ اسب بخار۶۳۵ اسب بخار۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور۸۹۵ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر۱۴۲۵ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۸ سرعته اتوماتیکتک سرعته
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۸۵۶ کیلوگرم۱۸۶۶ کیلوگرم۲۱۸۵ کیلوگرم
قیمت۸۴,۹۹۰ دلار۱۴۳,۹۹۵ دلار۱۳۱,۱۹۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.