جانشین لامبورگینی اوراکان به پیشرانه V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز می‌شود

جانشین لامبورگینی اوراکان به پیشرانه V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز می‌شود

اوایل تابستان امسال، مدیر ارشد تکنولوژی لامبورگینی جزئیاتی را در مورد جانشین اوراکان اعلام کرد. البته وی به‌طور اجمالی گفت که این خودرو به پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز خواهد شد و بین شش تا دوازده سیلندر خواهد داشت اما حالا گزارش جدیدی از موتورترند، جزئیات بیشتری را در این رابطه مشخص کرده است. به گفتهٔ این گزارش، لامبورگینی پیشرانهٔ V10 خود را در نسل بعدی اوراکان کنار خواهد گذاشت و در عوض از یک پیشرانهٔ V8 مشابه موتور اوروس استفاده خواهد کرد.

این شرکت همچنین قصد دارد برای مطابقت با قوانین آلایندگی، یک موتور الکتریکی را بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس قرار دهد. بااین‌حال، مشخص نیست که لامبورگینی در این خودرو چگونه به سامانهٔ چهارچرخ محرک دست پیدا خواهد کرد زیرا این می‌تواند از طریق مکانیکی یا با استفاده از یک موتور الکتریکی حاصل شود. همچنین این امکان وجود دارد که اندازهٔ خودرو نسبت به اوراکان کنونی بزرگ‌تر شود زیرا مهندسان باید فضای کافی برای نصب قطعات سیستم هیبریدی داشته باشند. البته انتظار می‌رود این ماشین از نسخهٔ بروز شدهٔ پلت‌فرم کنونی و نه یک معماری کاملاً جدید استفاده کند.

در این گزارش اما نحوهٔ عملکرد پیشرانه کمی عجیب عنوان شده است. به گفتهٔ موتورترند، توربوشارژرها تا دور ۷ هزار rpm درگیر نمی‌شوند و تا این دور، موتور مثل تنفس طبیعی عمل می‌کند اما وقتی به مرز ۷ هزار rpm برسد، توربوشارژرها تا ردلاین ۱۰ هزار rpm وارد عمل می‌شوند. احتمالاً این تنظیم منحصربه‌فرد به لطف استفاده از نیروی کمکی الکتریکی فراهم می‌شود. درهرحال، الکتریکی‌سازی جانشین اوراکان بخشی از برنامهٔ لامبورگینی برای ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی از تمام محصولات خود تا سال ۲۰۲۴ است. خودروی بعدی این برنامه احتمالاً اوروس هیبریدی خواهد بود که ممکن است قوای محرکهٔ پورشه پانامرا توربو S هیبریدی را قرض بگیرد. در این خودرو، قوای محرکهٔ V8 پلاگین‌هیبریدی ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.