جانشین ب‌ام‌و i8، سوپراسپرتی ۶۰۰ اسبی با استایلی مشابه M1

جانشین ب‌ام‌و i8، سوپراسپرتی ۶۰۰ اسبی با استایلی مشابه M1

چندی پیش ب‌ام‌و اعلام کرد که به تولید مدل i8 خاتمه داده است و حالا جزئیات بیشتری در مورد جانشین آن اعلام شده است. به گفتهٔ کارانددرایور، این خودرو هم‌اکنون در حال توسعه است و پیش‌نمایش آن سال گذشته با کانسپت Vision M Next ارائه شد. هرچند این گزارش به مشخصات خاصی اشاره نکرده اما نشریهٔ آمریکایی می‌گوید جانشین i8 در ظاهر از سوپراسپرت نمادین M1 الهام می‌گیرد و مثل سلف خود از قوای محرکهٔ سازگاربامحیط‌زیست استفاده خواهد کرد. البته این سوپراسپرت جدید بیشتر روی پرفورمنس متمرکز خواهد بود.

بدین منظور، پیشرانهٔ سه سیلندر بنزینی i8 در مدل جدید با یک نمونهٔ چهار سیلندر توربو جایگزین خواهد شد. همچنین گفته شده محور جلوی این ماشین الکتریکی بوده و یک موتور الکتریکی هم در عقب آن قرار می‌گیرد. شایعات میگویند این قوای محرکه مجموعاً ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت؛ اما ارتقاء قوای محرکه صرفاً در موتورها خلاصه نمی‌شود زیرا انتظار می‌رود باطری‌ها نیز به میزان قابل‌توجهی بهبود پیدا کنند. فعلاً اطلاعات در این زمینه محدود است اما به گفتهٔ کارانددرایور، می‌توانیم انتظار بُرد تمام الکتریکی حداقل ۱۰۰ کیلومتری را داشته باشیم که پیشرفت چشمگیری را نسبت به بُرد ۳۰ کیلومتری i8 نشان می‌دهد.

فعلاً چیز دیگری از سوپراسپرت جدید ب‌ام‌و نمی‌دانیم اما شایعات میگویند در آن از نسخهٔ بروز شدهٔ شاسی فیبر کربنی مونوکوک i8 استفاده خواهد شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، سوپراسپرت هیبریدی جدید ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد تا با آکورا NSX و پورشه ۹۱۱ توربو رقابت کند. همچنین انتظار می‌رود قیمت این خودرو نیز افزایش قابل‌توجهی را نسبت به i8 تجربه کند. هرچند هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما گفته می‌شود سوپراسپرت جدید باواریایی‌ها حدود ۱۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد درحالی‌که قیمت پایهٔ i8 از ۱۴۷ هزار دلار آغاز می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.