ثبت هوندا سوپرکاپ به عنوان یک نشان تجاری

ثبت هوندا سوپرکاپ به عنوان یک نشان تجاری

هوندا امروزه با مدل‌های خودروی مسافری بادوام سیویک و آکورد شناخته می‌شود؛ ولی در اوایل کار خود به عنوان سازنده موتورسیکلت‌های مقرون به صرفه بر سر زبان‌ها بوده است. مدل هوندا سوپرکاب اولین بار در سال ۱۹۵۸ میلادی ساخته است. طراحی این موتورسیکلت امروز به جایی رسیده که توسط ثبت اختراعات کشور ژاپن صاحب یک نشان تجاری شده است.

تا مارس ۲۰۱۴ میلادی، هوندا در مجموع ۸۷ میلیون موتورسیکلت سوپرکاب تولید کرده است که این میزان از هر موتورسیکلت دیگری در جهان بالاتر است. هوندا سوپرکاب تا امروز نیز با وجود تغییرات بسیار اندک در طراحی، همان ظاهر قدیمی و ساده را حفظ کرده است. اولین سوپرکاب به عنوان هوندا C100 معرفی شد که دارای یک موتور ۵۰ سی‌سی تک‌سیلندر چهارزمانه با ۴.۵ اسب‌بخار قدرت بود و با یک سیستم گیربکس شبه‌اتوماتیک همراه می‌شد.

مهندسان هوندا سوپرکاب را برای جمع‌وجور‌تر شدن و کارآیی بیشتر طراحی کرده بودند. سویچیرو هوندا به آنها چنین دستورالعملی داده بود:

چیزی بسازید که در دستان‌ شما جا شود!

ارتفاع پایین سوپرکاب و طراحی ساده آن باعث شد تا مردان، زنان و موتورسواران کم‌سن‌و‌سال‌تر بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

هوندا سوپرکاب در حال حاضر توسط ۱۵ کارخانه در ۱۴ کشور مختلف در سرتاسر جهان ساخته می‌شود. محبوبیت آن تا حدّی است که در برخی کشورها مانند ویتنام، منظور افراد از «هوندا» به این موتورسیکلت برمی‌گردد. هر کس طراحی سوپرکاب را می‌بیند، به سرعت تشخیص می‌دهد که با یک «هوندا» روبروست. این موضوع واقعاً برای هوندا در عرصه صنعت موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. خبرها هم حاکی از آن است که برای اولین بار یک محصول در صنعت اتومبیل رسماً به عنوان یک نشان تجاری شناخته شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.