ثبت طرح‌های تجاری غربیلک فرمان یوغ بی‌ ام‌ و

ثبت طرح‌های تجاری غربیلک فرمان یوغ بی‌ام‌و

هرچند آینده‌نگرترین کانسپت ب‌ام‌و یعنی i Vision Circular که قرار است پیش‌نمایشی خودرویی برای سال ۲۰۴۰ باشد هنوز از غربیلک فرمان معمولی استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد این شرکت به‌طورجدی در آینده قصد استفاده از غربیلک فرمان موسوم به یوغ را داشته باشد. در همین راستا، ب‌ام‌و به‌تازگی در ادارهٔ ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده، طرح‌های تجاری غربیلک فرمان یوغ خود را ثبت کرده است؛ اما برخلاف تسلا که برای ایجاد غربیلک فرمان یوغ فقط بخش‌های بالایی و پایینی یک غربیلک معمولی را حذف کرده، ب‌ام‌و رویکردی به‌مراتب عجیب‌تر را دنبال می‌کند.

در تصاویر این غربیلک ب‌ام‌و، دستگیره‌هایی در طرفین فرمان دیده می‌شود که به نظر می‌رسد قابلیت چرخش دارند و همیشه به سمت بالا قرار می‌گیرند حتی زمانی که غربیلک فرمان تا ۱۸۰ درجه چرخیده باشد. همچنین هنگامی‌که از فرمان استفاده نمی‌شود یا زمانی که خودرو در حالت خودران قرار دارد که نیازی به فرمان دادن راننده نیست، این دو دسته به سمت داخل جمع می‌شوند تا کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. با این طرح خلاقانه حتی می‌توان مثل غربیلک‌های معمولی دست روی دست کرد.

فعلاً مشخص نیست که آیا ب‌ام‌و واقعاً این طرح را تولید خواهد کرد یا نه اما درهرصورت ایدهٔ جالبی به نظر می‌رسد. البته مطمئناً عادت کردن به این فرمان عجیب به زمان زیادی نیاز خواهد داشت که شاید حتی از غربیلک یوغ کنونی تسلا هم بیشتر باشد. ظاهراً ب‌ام‌و برای ثبت تجاری این طرح در آلمان و چین هم درخواست داده است که این موضوع احتمال تولید آن را افزایش می‌دهد. بااین‌حال، حتی اگر این طرح برای تولید در نظر گرفته شده باشد، به‌احتمال‌زیاد زمانی آن را خواهیم دید که خودروها قابلیت‌های خودران بسیار بیشتری داشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.