ثبت اختراع مهم هوندا در رابطه با پیشرانه‌ها

ثبت اختراع مهم هوندا در رابطه با پیشرانه‌ها

هوندا در حال تدارک برنامه‌ای برای نسل آینده‌ی پیشرانه‌ها است و به نظر می‌رسد که این برنامه مهم و انقلابی خواهد بود.

زمانی که درباره‌ی حجم پیشرانه صحبت می‌شود، بسیار واضح است که همه محفظه‌های احتراق از اصول یکسانی پیروی می‌کند و از حجم و سایز یکسان در همه‌ی سیلندرها برخوردارند. از طرف دیگر، خودروساز ژاپنی با راه‌حلی پا به میدان گذاشته که می‌تواند حرکت پیستون در پیشرانه را تغییر دهد و باعث کوتاه‌تر شدن کورس پیستون در تعدادی از سیلندرها شود که این نیز به‌نوبه‌ی خود باعث تغییر حجم کلی آن سیلندرها خواهد شد. به عنوان مثال در یک موتور چهارسیلندر خطی، حجم سیلندرهای میانی و کورس حرکت آنها بیشتر از سایر سیلندرها خواهد بود. تصور کنید یک موتور ۲ هزار سی‌سی را که به جای اینکه حجم سیلندرهای آن به صورت یکسان و هرکدام ۵۰۰cc باشد، حجم های متفاوتی مثلا ۳۰۰، ۴۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ سی‌سی داشته باشد. هنوز شگفت‌زده‌اید؟

خبرها آشکار کرده‌اند که این ثبت اختراع هوندا احتمالاً به کاهش مصرف سوخت از طریق غیرفعال سازی سیلندر کمک می‌کند. اساساً، در یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر، سیستم اجازه‌ی بیش از ۴ حجم مختلف پیشرانه با ۱۵ ترکیب یک تا چهار سیلندرها را می‌دهد و ۱۵ گنجایش و حجم مختلف در آن زمان کار می‌کنند.

علاوه بر این، کانسپت هوندا در پیشرانه‌هایی با طرح‌های ۴،۳،۲ سیلندر خطی و ۶ سیلندر V شکل کار می‌کند و با سیلندرهایی که روی میل‌لنگ و برای محدود کردن لرزش‌ها توزیع‌شده‌اند، این کار را انجام می‌دهد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این طرح به خط تولید راه خواهد یافت یا خیر و همچنین معلوم نیست که نقاط ضعف و قوت این طرح چیست؛ اما ممکن است هوندا به چیزی متفاوت فکر کند.

منبع: carscoops

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.