ثبت اختراع سیستم جدید توربوشارژر ترتیبی جنرال‌موتورز

ثبت اختراع سیستم جدید توربوشارژر ترتیبی جنرال‌موتورز

جنرال‌موتورز قصد ثبت اختراع یک سیستم توربوشارژر دوقلوی ترتیبی را دارد که در آن از یک طراحی جدید برای سوپاپ مجرای فرعی یا بای‌پس استفاده می‌شود. این طراحی جدید می‌تواند باعث بهینه‌سازی جریان اگزوز به توربین‌های هر دو توربوشارژر شود. این اختراع جدید را GM Inside News در وب‌سایت دفتر ثبت اختراع و نشان‌های تجاری ایالات متحده (USPTO) کشف کرده است.

مطابق توضیحاتی که برای این اختراع آمده، مانیفولد اگزوز شامل دو مجرای خروجی است که یکی از آنها گازهای اگزوز به طرف «توربوشارژر با فشار بالا» هدایت می‌کند و این در حالی است که خروجی دوم مانیفولد اگزوز، گاز اگزوز را با استفاده از یک مجرای ارتباطی، به «توربوشارژر با فشار پایین منتقل می‌کند.

سیستم بای‌پس جدید شامل دو سوپاپ گاز است که به صورت عمود بر یکدیگر، بر روی یک محور قرار گرفته‌اند. در حالتی که سوپاپ‌های گاز بر روی صفحه باشند، یکی از سوپاپ‌ها برای هدایت جریان گاز اگزوز به یکی از توربوشارژرها باز می‌شود و در همین حال، سوپاپ دیگر به صورت بسته باقی می‌ماند تا از ورود گاز اگزوز به توربوشارژر دیگر جلوگیری کند. سیستم کنترل الکترونیکی وسیله نقلیه (ECU) بر اساس دور موتور و میزان بار ورودی، سیگنالی به کنترلر محور سوپاپ‌های گاز ارسال می‌کند.

به گفته جنرال‌موتورز، این طراحی جدید به مهندسان امکان می‌دهد که فارغ از ضعف‌های رایج در سیستم‌های توربوشارژر معمولی، جریان گاز اگزوز به طرف توربین‌ها را بهینه‌سازی کنند. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند از یک توربین با ژئومتری متغیر یا ثابت در توربوشارژر با فشار بالا استفاده کند.

با قرار گرفتن سوپاپ‌های گاز بر روی یک محور، نیاز به یک کنترلر ثانویه و قطعات مربوطه حذف می‌شود و در نتیجه، ساده‌سازی زیادی برای طراحی به دنبال دارد.

بر روی کاغذ، این طراحی جنرال‌موتورز آن‌قدر ساده است که جای تعجب دارد که چرا تاکنون کسی این ایده را مطرح نکرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.