ثبت اختراعات جدید هوندا در زمینه رانندگی با واقعیت افزوده

ثبت اختراعات جدید هوندا در زمینه رانندگی با واقعیت افزوده

در دو اختراعی که توسط هوندا به ثبت رسیده است، به نظر می‌رسد که یک قدم به رانندگی با واقعیت افزوده نزدیک‌تر شده‌ایم. این اختراع‌ها شامل نمایشگرهای سر بالا (HUD) و تکنولوژی‌ای هستند که قادرند مردم و وسایل‌نقلیه‌ای را که راننده نسبت به آنها دید ندارد، نشان دهند. بیشتر شبیه به حضور یک «سوپرمن» در پشت فرمان است.

اولین اختراع، به منظور تشخیص عابر پیاده است. بسیاری از وسایل نقلیه امروزی دارای نسخه‌ای از سیستم تشخیص عابر پیاده هستند که نسبت به برخورد احتمالی، به راننده هشدار می‌دهد و سپس به صورت اتوماتیک ترمزگیری می‌کند. امّا این سیستم در هوندا یک قدم فراتر می‌رود و علاوه بر مداخله در هنگام راه‌رفتن یک شخص در مقابل خودرو، می‌تواند موقعیت چند عابر پیاده را که در بیرون از حوزه دید راننده هستند (در نقطه کور قرار دارند یا یک مانع جلوی آنها را گرفته) را نیز تشخیص دهد. با این سیستم جدید، رانندگان اطلاعاتی در اختیار خواهند داشت که به آنها اجازه می‌دهد که قبل از اینکه نیاز به مداخله وجود داشته باشد، به صورت هوشمند و فعالانه از موقعیت احتمالی پرهیز کنند.

دومین ثبت اختراع مربوط به ارتباطات بین‌خودرویی به منظور ردیابی خودروها در ترافیک است. در این اختراع، هوندا توضیح می‌دهد که چگونه این در یک خط با حضور سه خودرو عمل می‌کند. این خودروها با یک سیستم V2V به یکدیگر متصل هستند و خودروی جلو با خودروی وسط ارتباط برقرار می‌کند تا به این وسیله، فاصله مناسب بین خودروها محاسبه شود. سپس خودروی وسط این اطلاعات را به خودروی آخر انتقال می‌دهد. در این حالت،  در تصویر واقعیت افزوده HUD موقعیت و وضعیت خودروی جلویی  به صورت یک آیکون نمایش داده می‌شود. این موضوع به راننده خودرویی که در پشت‌سر حرکت می‌کند، این امکان را می‌دهد که از میان خودروی وسط، شرایط خودروی جلویی را ببیند و شرایط حرکت آن را مدّنظر داشته باشد. همچنین این سیستم قادر است که زمان آغاز ترمزگیری خودروی جلویی را رهگیری کند و در نتیجه، راننده خودروی پشت‌سر زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری نسبت به توقف‌های ناگهانی خواهد داشت.

البته این برای اولین بار نیست که هوندا برای توسعه تکنولوژی پیشرفته تشخیص عابر پیاده یا ارتباط کوتاه-برد تلاش می‌کند. چند سال قبل، این کمپانی سیستمی را آزمایش کرد که در آن خودرو می‌توانست با گوشی موبایل عابران پیاده ارتباط برقرار کند تا به این وسیله، حتی در صورتی که حسگرها قادر به موقعیت‌یابی آنها نباشند، موقعیت آنها را تشخیص دهد. این در حالی است که سیستم ارائه شده در ثبت اختراع اول، احتمالاً‌ به حسگرها متکی خواهد بود. هوندا همچنین تجربه‌هایی در زمینه ارتباطات V2V در موتورسیکلت‌ها دارد. بنابراین شاید همین موضوع پایه و اساس ثبت اختراع دوم هوندا در اینجا بوده است.

اینکه چه زمانی این سیستم‌ها به بازار راه پیدا کنند، هنوز دقیقاً مشخص نیست. امّا با توجه به رشد سریع و پیوسته حسگرها و تکنولوژی‌های رانندگی نیمه‌خودکار، می‌توان انتظار داشت که به زودی این سیستم‌ها را در مدل‌های تولیدی شاهد باشیم.

منبع: autoblog

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.