تیونینگ فوق‌العاده فراری ۴۸۸ پیستا توسط نوویتک

تیونینگ فوق‌العاده فراری ۴۸۸ پیستا توسط نوویتک

فراری ۴۸۸ پیستا جزو معدود خودروهایی است که به سختی می‌توان آن را روانه‌ی گاراژهای تیونینگ کرد چراکه اساساً نیازی به ارتقای فنی نداشته و از طرف دیگر هم در شرایط استوک نیز ارزش‌های خود را به خوبی نشان می‌دهد.

در کل هرچه که باشد این خودرو از قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تاریخ فراری سود می‌برد. البته در نظر داشته باشید که همه مثل ما فکر نمی‌کنند و نوویتک هم این دسته از افراد را هدف گرفته و پکیج اسپورت جدیدش را برای مالکان این سوپرکار ایتالیایی معرفی کرده است. همان‌گونه که نام این پکیج نشان می‌دهد ما بیشتر با بهبودهای فنی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری طرف هستیم.

نوویتک با تنظیم ECU و استفاده از سیستم اگزوز پرفورمنس ساخته شده از فولاد ضدزنگ توانسته قدرت پیشرانه را به ۸۰۲ اسب بخار و گشتاور را به ۸۹۸ نیوتون متر برساند که افزایش قدرت ۸۲ اسبی و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متری را نشان می‌دهد.

به عنوان نتیجه، این فراری ۴۸۸ پیستا قادر است در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. پس شتاب این خودرو نیم ثانیه و حداکثر سرعت نیز ۵ کیلومتر در ساعت بهبود یافته است. البته آمار و ارقام بازگو کننده‌ی تمام داستان نیستند چراکه نوویتک ادعا می‌کند این خودرو پاسخ گاز بهتر و قدرت گیراتری در جاده دارد.

علاوه بر بهبود پرفورمنس، این تیونر آلمانی قطعات بدنه‌ی ساخته شده از کربن را نیز عرضه می‌کند که شامل اسپویلر جلو، پانل‌های جانبی، آینه‌های بغل، اسپویلر لبه‌ای عقب و بخش کربنی اطراف چراغ‌های عقب می‌باشد. اکثر این قطعات با تمرکز روی آئرودینامیک ساخته شده‌اند و در تونل باد تست شده‌اند.

از دیگر تغییرات ظاهری می‌توان به نشان دهنده‌های تیره‌تر، چراغ‌ترمز سوم مشکی و رینگ‌های سفارشی NF10 اشاره کرد که با همکاری ووسن تولید شده‌اند. این رینگ‌ها خاص ۴۸۸ پیستا بوده و ابعاد آن‌ها در جلو و عقب به ترتیب ۲۱ و ۲۲ اینچ می‌باشد.

نوویتک همچنین دستی بر سر و روی سیستم تعلیق خودرو کشیده و با استفاده از سیستم هیدرولیکی توانسته ارتفاع خودرو را حدود ۳۵ میلی‌متر کمتر کند. سیستم لیفت جلو نیز می‌تواند ارتفاع دماغه را تا ۴۰ میلی‌متر بالا ببرد.

نهایتاً مشتری می‌تواند چندین تریم مخصوص و پوشش چرم و آلکانترا را برای کابین خودروی خود سفارش دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.