تیزر رسمی خودروی مسابقه‌ای بی ام و LMDh منتشر شد

تیزر رسمی خودروی مسابقه‌ای بی ام و LMDh منتشر شد

پیرو اطلاعیه منتشر شده درباره بازگشت بخش موتور اسپورت ب‌ام‌و M به مسابقات لمانز در سال ۲۰۲۳، این شرکت اولین تیزر از خودروی مسابقه ای کاملاً جدید خود در کلاس LMDh را منتشر کرد. این خودرو با رقبای سرسختی همچون پورشه، آئودی، آکورا، کادیلاک، فراری، تویوتا و پژو روبرو خواهد شد. شرکت آلپاین نیز از سال ۲۰۲۴ وارد این جمع خواهد شد تا شاهد مسابقاتی هیجان‌انگیز باشیم.

این خودرو به عنوان جایگزین معنوی V12 LMR انجام‌وظیفه خواهد کرد، خودرویی که آخرین پیروزی ب‌ام‌و در سال ۱۹۹۹ را در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و ۱۲ ساعته لمانز کسب کرد. در تیزر منتشر شده از محصول مسابقه ای جدید ب‌ام‌و می‌توانیم رنگ‌های M روی اسپلیتر جلوی گیرا و ورودی‌های هوای بزرگ روی سقف را مشاهده کنیم. جلوپنجره کلیوی شکل خاص ب‌ام‌و نیز لوگوی این شرکت را احاطه کرده و چراغ‌های جلوی مینیمالیستی هم فقط از دو نوار عمودی LED تشکیل شده‌اند.

بخش موتور اسپورت ب‌ام‌و تنها نمای جلوی این خودرو را به‌صورت تیزر منتشر کرده اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان شاهد بال بزرگ در عقب شد.

دو پروتوتایپ توسط تیم ب‌ام‌و RLL تولید خواهد شد و زیربنای این خودروهای مسابقه ای نیز شاسی توسعه یافته توسط شرکت دالارا خواهد بود. پروتوتایپ های دیتونا هیبرید لمانز از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهند کرد. پیشرانه درون‌سوز حداکثر قدرت ۶۳۰ اسب بخاری خواهد داشت درحالی‌که قدرت مجموعه هیبریدی تولیدی توسط شرکت بوش ۶۷ اسب بخار خواهد بود. قدرت ترکیبی این مجموعه هیبریدی نباید بیشتر از ۶۷۰ اسب بخار باشد.

مجموعه باتری این خودروهای مسابقه نیز توسط شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز تأمین شده و گیربکس نیز توسط شرکت Xtrac ساخته خواهد شد. همچنین گفته شده حداقل وزن این خودروها باید ۱۰۳۰ کیلوگرم باشد. خودروهای مسابقه ای LMDh حداکثر طول ۵۱۰۰ میلی‌متری و حداکثر پهنای ۲۰۰۰ میلی‌متری خواهند داشت و فاصله بین محوری ثابت آن‌ها ۳۱۵۰ میلی‌متر خواهد بود.

ب‌ام‌و اولین خودروی تست خود را در ایتالیا و با همکاری شرکت دالارا خواهد ساخت و هدف آن حضور در پیست وارانو پارما در سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.