تیزر بی‌ ام‌ و i7 و تأیید چراغ‌های دوقسمتی برای نسل جدید سری ۷

تیزر بی‌ ام‌ و i7 و تأیید چراغ‌های دوقسمتی برای نسل جدید سری ۷

ب‌ام‌و چند تصویر تیزری از سدان تمام الکتریکی i7 منتشر کرده و خبر از معرفی رسمی آن در ماه آوریل داده است. این سدان لوکس الکتریکی همراه با نسل جدید سری ۷ معرفی خواهد شد و قوی‌ترین عضو خانوادهٔ سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و خواهد بود. هرچند تیزرهایی که از i7 منتشر شده‌اند تاریک هستند اما بااین‌حال ویژگی‌های طراحی نمای جلویی خودرو را به‌خوبی نشان می‌دهند. این تیزر، جنجالی‌ترین ویژگی طراحی سری ۷ جدید یعنی چراغ‌های جلوی دوقسمتی که مدت‌ها است در مورد آن می‌شنویم را تأیید می‌کند.

این چراغ‌ها از دی‌لایت‌های باریک LED در بالا و چراغ‌های اصلی در سپر تشکیل شده‌اند. بین چراغ‌ها نیز جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگی به چشم می‌خورد که مثل کانسپت XM، در قاب آن نوار LED نازکی کار شده است. در پایین نیز درون سپر ورودی‌های هوایی به چشم می‌خورند. ب‌ام‌و، i7 را اولین سدان لوکس تمام الکتریکی دنیا می‌داند که از لحاظ فنی درست است زیرا اصلی‌ترین رقیب آن یعنی مرسدس بنز EQS درب صندوق هاچ‌بک مانند دارد.

علاوه بر تصاویر بیرونی، ب‌ام‌و تصاویر مبهمی از داخل i7 هم منتشر کرده است. خبر بزرگ در اینجا نمایشگر تئاتری ب‌ام‌و است. این یک صفحه‌نمایش بسیار عریض ۳۱ اینچی برای سرنشینان عقب است که از روی سقف پایین می‌آید و یک سالن سینمای خصوصی را ایجاد می‌کند. این رویکرد متفاوتی را نسبت به هایپراسکرین ۵۶ اینچی در داشبورد مرسدس EQS نشان می‌دهد زیرا ب‌ام‌و بیشتر روی سرنشینان عقب تمرکز کرده است. البته نمایشگر تئاتر فقط برای i7 در نظر گرفته شده زیرا ب‌ام‌و اعلام کرده است که این صفحه‌نمایش در مدل‌های بالا ردهٔ جدید ارائه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی i7 نمایشگر خمیدهٔ ب‌ام‌و روی داشبورد با جدیدترین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive است. این سدان الکتریکی پرچم‌دار همچنین به سقف شیشه‌ای پانوراما با نخ‌های نوری LED هم مجهز خواهد بود. در همین حال، راننده از قابلیت جدیدی بنام «حالت من» بهره‌مند می‌شود که امکان دسترسی به حالت‌های رانندگی مختلف را فراهم کرده و فضای داخلی خودرو را هم تغییر می‌دهد.

ب‌ام‌و هنوز مشخصات قوای محرکهٔ i7 را منتشر نکرده اما برد تخمینی و مصرف انرژی آن را فاش کرده است. طبق معیارهای WLTP، این سدان الکتریکی بردی بین ۵۸۰ تا ۶۱۰ کیلومتر خواهد داشت درحالی‌که این رقم طبق برآورد EPA حدود ۴۹۰ کیلومتر خواهد بود. مصرف انرژی ترکیبی i7 نیز بین ۱۸.۹ تا ۱۹.۷ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر خواهد بود که کمتر از برآوردهای زمان توسعه است.

طبق آخرین گزارش‌ها، سدان الکتریکی پرچم‌دار ب‌ام‌و به یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی مجهز می‌شود درحالی‌که شایعاتی به ارائهٔ یک نسخهٔ پرفورمنس بالا با قوای محرکهٔ سه موتوره با مجموع خروجی ۷۵۰ اسب بخار قدرت هم اشاره کرده‌اند. رونمایی رسمی i7 و نسل جدید سری ۷ در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) انجام خواهد گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.