تکنولوژی کونیگ‌ زگ در خودروهای کوروس

تکنولوژی کونیگ‌زگ در خودروهای کوروس

در طول برگزاری نمایشگاه اتومبیل پکن، کمپانی خواهر کونیگ‌زگ، یعنی «FreeValve» همکاری خود را با «کوروس اتو» برای ادامه توسعه تکنولوژی محرّک الکتریکی پنوماتیک هیدرولیکی (PHEA) به منظور استفاده در وسایل نقلیه تولیدی اعلام کرد.

PHEA تکنولوژی‌ای است که قصد دارد جایگزین میل‌سوپاپ‌های معمول در موتور خودروها شود و در نتیجه، کنترل بهتری را برای سوپاپ‌های مکش و اگزوز فراهم می‌کند. کونیگ‌زگ مدتی است که بر روی یک موتور بدون‌میل‌بادامک کار کرده و بالاخره یک کانسپت از این ایده، در قالب کوروس «کم‌فری» در نمایشگاه پکن به نمایش درآمده است.

کریستین فان کونیگ‌زگ (Christian von Koenigsegg) در این زمینه می‌گوید:

معتقدیم که در آینده‌ای بسیار نزدیک، با از راه رسیدن تکونولوژی فری‌والو PHEV، یک گذار بزرگ برای صنعت خودرو خواهد بود؛ حتی بزرگتر از گذار از کاربوراتورها به انژکتورهای مستقیم.

موتور بدون‌میل‌بادامک با محرّک‌های پنوماتیکی، سوپا‌پ‌ها را باز می‌کند و سپس با استفاده از فنر یا فشار هوا، آنها را می‌بندد. این سیستم این امکان را فراهم می‌آورد که هر کدام از سوپاپ‌ها به صورت جداگانه در تمام طول چرخه احتراق کنترل شود و در نتیجه، شرایط برای داشتن پیشرانه‌های کوچکتر، سبک‌تر و قدرتمندتر مهیّا می‌گردد. «کونیگ‌زگ» در این رابطه توضیح می‌دهد:

آیا می‌توانید تصوّر کنید که در حالی که دست‌هایتان به دو سر یک دسته جارو بسته شده‌اند، در پشت پیانو قرار بگیرید؟ مسلماً موسیقی‌ای که در این حالت می‌نوازید، ناخوشایند خواهد بود. حالا درنظر بگیرید که این پیانو، موتور خودرو و دسته جارو نیز یک میل‌‌سوپاپ معمولی است. تکنولوژی فری‌والو باعث می‌شود که این دسته جارو به کناری گذاشته شده و در نتیجه، امکان استفاده ماهرانه از ابزار با استفاده آزادانه از هر کدام از انگشتان فراهم می‌شود.

به نظر می‌رسد که این کمپانی سوئدی به یک نمونه تولیدی از این نوع موتور بسیار نزدیک شده باشد و با توجه به درگیر شدن «کوروس»، این موضوع محتمل‌تر از قبل شده است.

منبع: autoevolution

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.