تویوتا GR86 الکتریکی و مسابقه‌ای با نام اسکیلر SCR1 معرفی شد

تویوتا GR86 الکتریکی و مسابقه‌ای با نام اسکیلر SCR1 معرفی شد

تویوتا از خودروی الکتریکی و مسابقه‌ای GR86 با نام اسکیلر SCR1 رونمایی کرد. بخش گازو ریسینگ این خودرو تاکنون نشان GR را روی محصولات گوناگون و در کشورهای مختلف قرار داده است. مدل‌های پرچم‌دار GR حتی از این دو حرف در نام رسمی خود استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروهای GR سوپرا، GR کرولا، GR یاریس و GR86 اشاره کرد.

البته یک استثنا وجود دارد و آن‌هم خودروهای الکتریکی هستند که تاکنون با نشان GR همراه نشده‌اند و برنامه‌ای نیز در آینده نزدیک برای تولید چنین محصولاتی وجود ندارد؛ اما اگر به دنبال یک خودروی الکتریکی از تویوتا برای مسابقات هستید می‌توانید با اسکیلر SCR1 آشنا شوید که اولین خودروی مسابقه‌ای تمام الکتریکی است که بر پایه تویوتا GR86 شکل می‌گیرد.

جدای از نشان‌های متفاوت و کیت بدنه لازم برای مسابقات، این خودرو با پیشرانه ۲.۴ لیتری مدل استاندارد وداع کرده و بجای آن پیشرانه الکتریکی روی اکسل عقب سوار شده است. این مجموعه می‌تواند تا ۱۲ هزار دور در دقیقه دوران کند و حداکثر قدرت ۳۲۸ اسب بخار و گشتاور ۴۶۸ نیوتون متر را تولید کند. پیشرانه یاد شده با یک باتری ۶۵ کیلووات ساعتی همراه می‌شود و به مدت ۴۵ دقیقه می‌تواند خودرو را در مسابقات یاری کند. با استفاده از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی می‌توان باتری را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کرد. وزن تویوتا GR86 الکتریکی یا همان اسکیلر SCR1 نیز به ۱۳۷۹ کیلوگرم می‌رسد. از نظر پرفورمنس باید گفت خودروی موردبحث در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۶۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

اسکیلر می‌گوید SC1 اولین خودروی مسابقه‌ای تورینگ غیرحرفه‌ای و تمام الکتریکی بوده و برای اولین بار تأییدیه انجمن ملی اتو اسپرت برای خودروی جاده‌ای و مسابقه‌ای تورینگ را دریافت کرده است. این خودرو از تابستان سال ۲۰۲۳ راهی مسابقات خواهد شد و هم‌اکنون در نمایشگاه سما حضور دارد. تیم‌های مشتاق برای خرید این تویوتا RG86 الکتریکی می‌توانند نسخه سفارشی مدیران را با قیمت ۲۱۰ هزار دلار خریداری کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.