تویوتا GR یاریس در برابر بی ام و M4، نبرد دو قهرمان!

تویوتا GR یاریس در برابر بی ام و M4، نبرد دو قهرمان!

تاکنون داستان‌های مختلفی درباره پیروزی افراد ضعیف در برابر حریفان به ظاهر غیرقابل شکست منتشر شده است. فکر نمی‌کنیم معادل خودرویی بهتری نسبت به رویارویی تویوتا GR یاریس و بی‌ام‌و M4 وجود داشته باشد و خب نمی‌خواهیم دماغ ترسناک بی‌ام‌و را هم جزو عوامل شکست‌ناپذیری این خودرو به حساب آوریم!

شاید با خود بگویید GR یاریس در مقایسه با M4 یک نصف خودرو محسوب می‌شود. از نظر تعداد سیلندرها، تعداد توربوها و حجم پیشرانه این‌گونه است و نهایتاً در بحث قدرت تولیدی نیز تویوتا نصف بی‌ام‌و خروجی دارد. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس قدرت ۲۵۷ اسبی تولید می‌کند درحالی‌که قدرت پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بی‌ام‌و به ۵۰۳ اسب بخار می‌رسد. خب پس آیا تویوتا در این مسابقه شانسی برای پیروزی دارد؟

اگر فقط به ارقام نگاه کنید نه! بی‌ام‌و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بسیار بهتری داشته و همین برتری را در ۴۰۰ متر نیز ثبت می‌کند. هرچند GR یاریس هم دو برتری دارد که یکی وزن و دیگری چسبندگی است. این خودرو حدود ۴۰۸ کیلوگرم سبک‌تر از حریف و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. پس اگرچه M4 در روی کاغذ بسیار سریع‌تر است اما GR یاریس از فرمول قابل‌اعتمادتری برای شرایط واقعی بهره می‌برد؛ و قلب تپنده ۳ سیلندر GR یاریس هم گل سرسبد این خودروست.

همین موضوع به محض شروع مسابقه خودش را نشان می‌دهد زیرا این هاچبک تیز و فرز سریعاً پیش می‌افتد. لانچ خوب بدون هرزگردی چرخ ها باعث می‌شود تویوتا برتری اولیه را به دست آورد هرچند توانایی حفظ برتری خود را نداشته و قدرت زیاد M4 آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.