تویوتا GR کرولا با سیستم دو دیفرانسیل معرفی شد

تویوتا GR کرولا با سیستم دو دیفرانسیل معرفی شد

پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در بازار جهانی، همراه با پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخار و امکانات اسپرت از سری GR تولید می‌شود.

ساخت تویوتا کرولا از سال ۱۹۶۶ آغاز شد. این مدل، در کلاس سدان‌های کامپکت اقتصادی به تولید رسید؛ اما پس از کسب موفقیت تجاری، بدنه‌ی هاچبک هم ارائه کرد. کرولا طی سال‌های اخیر، حضوری پررنگ در مسابقات سرعت داشته و برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ژاپنی، بیش از پیش محبوب شده است. این شرایط، باعث شد مدیران تویوتا پروژه‌ی تولید کرولا GR با تجهیزات ویژه را آغاز کنند.

جدیدترین محصول تویوتا از سری GR، پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱/۶ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر دارد. این مدل با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی تولید می‌شود. کرولا GR، یک هاچبک اسپرت دو دیفرانسیل است که می‌تواند به انتخاب راننده، تقسیم گشتاور ۶۰ به ۴۰ یا ۳۰ به ۷۰ یا ۵۰-۵۰ بین محورهای جلو و عقب ارائه دهد. وزن خالص این مدل، ۱۴۷۴ کیلوگرم خواهد بود و دیفرانسیل لغزش محدود روی محورهای جلو و عقب خواهد داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی کرولا GR منتشر نشده است. این مدل احتمالا مشابه GR یاریس، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۳۰ تا ۲۵۰ کیلومتر برساعت خواهد داشت. کرولا و یاریس از سری GR، هر دو پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱/۶ لیتری دارند اما یاریس GR، قدرت ۲۵۷ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ درحالی‌که ۱۲۸۰ کیلوگرم است.

کرولا GR از نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی پلت فرم GA-C تویوتا استفاده می‌کند که نسبت به نمونه‌ی معمولی، سختی و استقامت بیشتری دارد. کاپوت جلو و پنل درهای ورودی به کابین نیز، آلومینیوم هستند تا کاهش وزن برای GR کرولا فراهم شود. سپرها و سینی زیر خودرو هم با هدف بهبود آیرودینامیک بازطراحی شده‌اند. کرولا برای این مدل، مجهز به رینگ‌های ۱۸ اینچ سیاه با تایرهای ۲۳۵ میلی‌متر میشلن پایلوت اسپرت خواهد بود.

در کابین، نمایشگر ۱۲/۳ اینچی پشت پنل فرمان استفاده شده است که علاوه‌بر مسیریاب ماهواری‌ای، برای تنظیم تجهیزات فنی مثل حالت‌های رانندگی دو دیفرانسیل، کاربرد دارد. در مرکز داشبورد هم، نمایشگر لمسی ۸ اینچ برای سیستم سرگرمی نصب خواهد شد. کرولا GR برای مشتریان، دو تیپ ویژه خواهد داشت تا امکاناتی مثل صندلی اسپرت، کاپوت فیبرکربن، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، گرم‌کن داخل فرمان و صندلی نیز ارائه کند.

قیمت نهایی GR کرولا هنوز مشخص نیست. این مدل احتمالا آستانه قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار خواهد داشت تا وارد رقابت با گلف GT و هوندا سیویک تایپ R شود. آستانه قیمت کرولا با پیشرانه‌ی ۱/۸ لیتر ۱۲۱ اسب بخار در بازار جهانی، ۲۱ هزار دلار است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.