تویوتا کمک‌های مالی خود به سیاستمداران مخالف بایدن را از سر گرفت!

تویوتا کمک‌های مالی خود به سیاستمداران مخالف بایدن را از سر گرفت!

تویوتا کمک‌های مالی خود به جمهوری‌خواهانی را که با نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مخالفت کردند از سر گرفته است. در سال ۲۰۲۱ و چند ماه پس از حمله تظاهرکنندگان به کنگره آمریکا، مشخص شد این خودروساز ژاپنی ۵۵ هزار دلار را به چندین جمهوری‌خواه که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به چالش کشیده‌اند اهدا کرده است. این بزرگ‌ترین کمک مالی تسلا به قانون‌گذارانی بود که به نتایج انتخابات اعتراض داشتند. البته همین حرکت با انتقادات شدیدی همراه شد. فشار اصحاب رسانه باعث شد تویوتا در جولای ۲۰۲۱ اعلام کرد دیگر به جمهوری خواهان معترض به نتایج انتخابات کمک مالی نخواهد کرد. این خودروساز هم‌اکنون مسیر برعکس را در پیش گرفته است و کمک‌های مالی خود به برخی جمهوری خواهان را از سر گرفته است.

برخی از جمهوری خواهان اخیراً کمک‌های مالی تویوتا را دریافت کرده‌اند. برای مثال جکی والورسکی علیرغم رأی دادن به لغو نتایج انتخابات در ششم ژانویه و امضای نامه حمایت از پرونده دیوان عالی آمریکا برای حذف میلیون‌ها رأی از تویوتا کمک‌های مالی دریافت کرده است. او همچنین در ششم ژانویه به استیضاح دونالد ترامپ به خاطر اقداماتش رأی منفی داد. دیگر جمهوری خواهان همچون دیوید کاستاف، ترنت کلی و گرت گریوز نیز کمک‌های مالی این خودروساز را دریافت کرده‌اند. تویوتا با انتشار بیانیه‌ای ازسرگیری این کمک‌ها را تائید کرده است. این خودروساز گفته است:

پس از وقفه‌ای شش‌ماهه که تویوتا گفت‌وگوهای مفصلی با سهامداران داشت این کار شروع شده است. تویوتا از افرادی که با رفتار و گفتار خود جو قانون‌شکنی را راه انداخته‌اند حمایت نخواهد کرد

لینکلن پروجکت در واکنش به این اخبار اعلام کرده است کمپین تبلیغاتی علیه تویوتا را دوباره از سر خواهد گرفت. کمیته اقدام سیاسی PAC سال پیش در متوقف ساختن کمک‌های مالی تویوتا به جمهوری خواهان نقش اساسی داشت. رید گالین مؤسس لینکلن پروجکت گفته است:

تویوتا عهد خود را شکسته و دوباره به انجمن فتنه پیوسته است. کمپانی‌هایی همچون تویوتا از بازارهای آزادی که توسط اقدامات دمکراتیک ما محافظت شده‌اند سود می‌برند اما از سیاستمداران دروغ‌گویی که پشت حمله به کنگره بوده‌اند حمایت می‌کند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.