تویوتا کراون ۲۰۲۳ با پکیج گیراتر GR و مودلیستا معرفی شد

تویوتا کراون ۲۰۲۳ با پکیج گیراتر GR و مودلیستا معرفی شد

تویوتا همین چند روز پیش از نسل جدید کراون ۲۰۲۳ بازارهای آمریکا و ژاپن رونمایی کرد اما قبلاً پکیج‌های GR و مودلیستا را برای این کراس اوور جدید در نظر گرفته است. تغییرات این مدل‌ها روی بدنه تمرکز دارند و باعث می‌شوند کراون محصولی اسپرت تر به نظر برسد.

کار را با مدل GR شروع می‌کنیم که کیت بدنه آن با نام آئرودینامیک مد روز شناخته می‌شود و شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، رکاب پشتی با دیفیوزر یکپارچه و اسپویلر لبه‌ای صندوق است. این قطعات آئرودینامیک از رزین ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت تکی یا پکیجی کلی با قیمت ۲۳۴۱ دلار خریداری کرد. اگر خواهان ترکیب بهبودهای بصری با رینگ‌های ۲۱ اینچی باشید باید ۲۲۲۲ دلار دیگر را بپردازید. در صورتی که رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلین همراه شوند این قیمت به ۳۴۸۷ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. از دیگر آپشن های کراون با پکیج GR می‌توان به دسته‌کلید آرامید فیبر، محافظ دستگیره درب و استرات بار جلو برای سیستم تعلیق اشاره کرد که قیمت ۳۵۷ دلاری دارد.

اما کیت بدنه مودلیستا با نام نیروی عالی شناخته می‌شود و کمی گیراتر به نظر می‌رسد. در این کیت می‌توانیم اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی چشمگیرتری را ببینیم. البته در بخش عقب دیفیوزر و خروجی‌های اگزوز ملایم‌تری با طرح کروم وجود دارند. کیت بدنه مودلیستا قیمت بالاتری دارد و برای این قطعات رنگ شده باید ۳۰۴۸ دلار پرداخت کرد. البته کیت موردبحث شامل گلگیرهای همرنگ بدنه، جلوپنجره، آینه‌های جانبی و… خواهد بود. رینگ‌های مودلیستا نیز ۲۱ اینچی هستند و با لاستیک‌ها قیمت ۳۳۳۱ دلاری دارند. البته خود رینگ‌ها را می‌توان با بهای ۲۰۶۲ دلاری خریداری کرد. نهایتاً باید به محافظ دستگیره درب‌ها، نگه‌دارنده پلاک و آفتاب‌گیر با برند مودلیستا اشاره کرد. برخلاف کیت GR، این کیت شامل بهبود سیستم تعلیق نیست.

کراون جدید بر پایه پلتفرم TNGA شکل گرفته و با دو قوای محرکه هیبریدی در دسترس خواهد بود. مدل قوی‌تر با نام RS شناخته می‌شود و در بازار آمریکا با نام پلاتینیم عرضه خواهد کرد. قدرت ترکیبی این مدل به ۳۴۰ اسب بخار می‌رسد و مجموعه هیبریدی آن از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو، دو پیشرانه الکتریکی، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دایرکت شیفت و باتری نیکل-فلز هیدرید تشکیل شده است. تویوتا کراون جدید هم‌اکنون در ژاپن قابل سفارش بوده و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن از پاییز سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند. مشتریان آمریکایی این خودرو را اواخر سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.