تویوتا ونزا ۲۰۲۳ با تکنولوژی و تریم جدید معرفی شد

تویوتا ونزا ۲۰۲۳ با تکنولوژی و تریم جدید معرفی شد

تویوتا ونزا شاید یکی از گمنام‌ترین خودروهای این خودروساز باشد اما به‌طور شوکه کننده‌ای خوب است و برای مدل سال ۲۰۲۳ نیز شاهد به‌روزرسانی این خودرو هستیم. مهم‌ترین خبر درباره ونزا ۲۰۲۳ به معرفی تریم جدید نایت شید مربوط می‌شود که بر اساس مدل ونزا XLE شکل می‌گیرد. این خودرو همچون اکثر مدل‌های سفارشی قبلی دارای تریم مشکی‌رنگ روی جلوپنجره، آینه‌ها، دستگیره درب‌ها و رکاب‌های جانبی است. به این موارد باید تریم کروم تیره، نشان‌های مشکی و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی با طرح مشکی براق را نیز اضافه کنیم.

ونزا نایت شید ادیشن با سه رنگ متفاوت شامل مشکی، قرمز و صدفی چیل در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است ونزا XLE 2023 نیز به‌صورت استاندارد از مه شکن‌های LED سود می‌برد. همین ویژگی در مدل نایت شید ادیشن نیز دیده می‌شود. اما جدای از تریم موردبحث باید گفت ونزا ۲۰۲۳ از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی تویوتا با ابعاد ۸ و ۱۲.۳ اینچی استفاده می‌کند. این یک بهبود قابل‌توجه نسبت به قبل است زیرا سیستم‌های جدید ونزا دارای به روزرسانی از راه دور، ناوبری مبتنی بر فضای ابری و دستیار هوشمند هستند. خریداران همچنین شاهد اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و برخی سرویس‌های اشتراکی دیگر در این خودرو خواهند بود.

تغییرات ونزا ۲۰۲۳ به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا این کراس اوور ژاپنی از پورت‌های USB ارتقا یافته و چهارمین نسل شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند سود می‌برد. خریداران همچنین شاهد تجهیزات بهتری نیز خواهند بود زیرا مدل پایه ونزا LE بجای نمایشگر ۴.۲ اینچی قبلی از نمایشگر بزرگ‌تر ۷ اینچی برخوردار شده است. بخش اعظم تغییرات تجهیزات این خودرو روی مدل فول لیمیتد تمرکز داشته‌اند. این مدل هم‌اکنون دارای برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، صندلی برقی سرنشین با تنظیم در ۸ جهت و هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی است. ونزا لیمیتد همچنین از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با حالت‌های مختلف سود می‌برد.

از نظر ایمنی باید گفت ونزا ۲۰۲۳ با بسته ایمنی سیفتی سنس ۲.۵ عرضه می‌شود که نسبت به قبل بهبود یافته است. این بسته شامل مواردی همچون تشخیص عابران پیاده بهبود یافته و سیستم پیشگیری از برخورد است که می‌تواند خودروها و عابران پیش رو در چهارراه‌ها را تشخیص دهد. رانندگان همچنین شاهد کروز کنترل راداری دینامیک، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی خواهند بود. به این لیست باید پایش نقاط کور، یادآور صندلی عقب، دستیار پارک با ترمز خودکار و… را نیز اضافه کرد. قوای محرکه هیبریدی ونزا نسبت به قبل تغییری را نشان نمی‌دهد و شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، باتری لیتیوم-یونی و سه پیشرانه الکتریکی است. این کراس اوور چهار چرخ محرک قدرت ترکیبی ۲۱۹ اسب بخاری دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.