تویوتا سیِنتا به عنوان یک مینی ون هفت‌نفره و هیبریدی در ژاپن معرفی شد

تویوتا سیِنتا به عنوان یک مینی ون هفت‌نفره و هیبریدی در ژاپن معرفی شد

تویوتا سیِنتا جدید در بازار ژاپن معرفی شد. بازار خودرویی این کشور شبیه کشورهای دیگر نیست زیرا پر از خودروهای کوچک است که در جاده‌هایی با عرض کم تردد می‌کنند. نسل جدید خودروی هفت‌نفره تویوتا هم می‌رود به دیگر خودروهای رنگارنگ این کشور ملحق شود. سیِنتا از سپتامبر ۲۰۰۳ تاکنون در بازار حضور داشته و هم‌اکنون ظاهری ترکیبی از مینی ون، خودروی تجاری سبک و یک کراس اوور را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش motor1، تویوتا می‌گوید تیم توسعه این محصول در زمان تصمیم‌گیری درباره ایده کلی سیِنتا جدید از بازخوردهای مصرف‌کنندگان استفاده کرده‌اند و نهایتاً به خودرویی با ارتفاع سقف بالا و قیمت مناسب رسیده‌اند. به این موارد باید ویژگی‌های ایمنی جدید و مصرف سوخت بهتر و همچنین کابین آرام تر با تجهیزات رفاهی بیشتر را اضافه کرد. به همین خاطر طول و پهنای تویوتا سیِنتا جدید تغییری نکرده اما ارتفاع کابین بیشتر شده و ژاپنی‌ها می‌گویند هم‌اکنون فضای کافی در کابین برای نشستن راحت هفت نفر وجود دارد. البته این گفته‌ها شاید کمی خوش‌بینانه به نظر برسند زیرا ابعاد سیِنتا با این اظهارات همخوانی ندارد هرچند تویوتا درعین‌حال می‌افزاید فضای سر و پا در ردیف دوم صندلی‌ها به لطف طراحی جدید صندلی‌ها بهبود یافته است.

اگر در موقعیت راننده قرار بگیرید شاهد داشبورد مدرن با پشت آمپرهای دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگری روی کنسول مرکزی خواهید بود. همچنین دکمه‌های فیزیکی برای سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده و چندین نگه‌دارنده فنجان و سوکت نیز وجود دارد. سرنشینان بخش عقب کابین می‌توانند از سیستم چرخش هوای جدید با ورودی‌های هوای یکپارچه لذت ببرند. آفتاب‌گیرهای روی درب‌های کشویی عقب نیز باعث می‌شوند سرنشینان رفاه بیشتری در سفرها داشته باشند.

نیروبخش تویوتا سیِنتا پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی است که با گیربکس CVT دارای دنده‌های شبیه سازی شده همکاری می‌کند. تویوتا می‌گوید این گیربکس تعویض دنده‌های هیجان‌انگیز و حس کار کردن با گیربکس دستی را تداعی می‌کند. این خودروساز ژاپنی قول مصرف سوخت احساس‌برانگیز حدود ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را داده است. همچنین یک پیشرانه ۱.۵ لیتری پایه و نسخه چهار چرخ محرک نیز در دسترس خریداران خواهد بود. این خودروساز انتظار دارد سیِنتا جدید را از اوایل ماه آینده میلادی راهی بازار ژاپن کرده و هرماه حدود ۸۳۰۰ دستگاه از آن را به فروش برساند. قیمت این خودرو برای مدل پایه دیفرانسیل جلو از ۱۴۱۹۰ دلار شروع شده و به ۲۲۶۱۵ دلار برای مدل پرچم‌دار هیبریدی و چهار چرخ محرک می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.