تویوتا سوپرا A90 با پیشرانه ۲JZ فوق‌العاده پرقدرت، هیولای مخوف!

تویوتا سوپرا A90 با پیشرانه ۲JZ فوق‌العاده پرقدرت، هیولای مخوف!

اگر بتوانید با طعنه‌های اطرافیان کنار بیایید، تویوتا سوپرا A90 یک خودروی اسپرت بسیار خوب است که طرفداران زیادی بین تیونرها دارد. این خودروی ارتقا یافته که مشاهده می‌کنید یکی از قابل‌توجه‌ترین سوپراهای چند سال اخیر محسوب می‌شود. مالک این سوپرا تصمیم گرفته است پیشرانه استاندارد ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ساخت بی ام و را حذف کند و بجای آن نیروگاه نمادین ۲ZJ نسل قبلی سوپرا را قرار دهد. البته این پیشرانه یک نمونه عادی نیست و اگرچه حجم نسخه استوک را حفظ کرده است اما بهبودهای قابل‌توجهی همچون سرسیلندر، یاتاقان و پیستون‌های جدید را نشان می‌دهد. همچنین این پیشرانه به توربوی بزرگ ۷۶۷۶ مجهز شده است.

همان گیربکس گترگ ۴۲۰G بکار رفته در بی ام و M3 E46 و دیفرانسیل عقب M3 E92 با این پیشرانه همکاری می‌کنند. از دیگر تغییرات کلیدی این خودرو می‌توان به رینگ‌ها و ترمزهای جدید، بال عقب بزرگ، خروجی اگزوز مشابه نسل پیشین سوپرا و… اشاره کرد. هونیگان مشتاق بوده است قدرت تولیدی این خودرو را بداند و به همین خاطر سری به داینو زده است و در اولین تست رقم ناامید کننده ۵۴۵ اسب بخار در چرخ های عقب را مشاهده کرده است. البته با ایجاد برخی تغییرات و کالیبراسیون دوباره داینو، این رقم به ۹۱۷ اسب بخار در چرخ ها رسیده است. در تست نهایی نیز باد لاستیک‌ها اندکی کم شده است تا خودرو کشش بهتری داشته باشد و قدرت ۸۹۷ اسبی ثبت شده است.

اگرچه این آمار برای سوپرا A90 رکوردشکنی محسوب نمی‌شوند اما مالک تأکید دارد قوای محرکه خودرو قابلیت هندل کردن قدرت بیشتر را دارد. این خودروی ژاپنی درست همانند برخی نمونه‌های جذاب نسل پیشین زبانه‌های آتش ترسناکی را نشان می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.