تویوتا سلیکا ۸ سیلندر ۱۹۷۳، فینالیست تور هات ویلز لجندز ۲۰۲۲

تویوتا سلیکا ۸ سیلندر ۱۹۷۳، فینالیست تور هات ویلز لجندز ۲۰۲۲

هات ویلز به دنبال پیدا کردن خودروی سفارشی بعدی بوده تا آن را به کاتالوگ خودروهای برگزیده خود اضافه کند. این کمپانی به ایستگاه جدید خود یعنی کانادا رسیده و برنده جدیدترین تور لجندز خود را تویوتا سلیکا ۱۹۷۳ اعلام کرده است. این خودروی به شدت ارتقا یافته با نام مستعار توکیو ترنس ای ام شناخته می‌شود.

کوین هوث این کوپه را در لیست کریگ در واشنگتن پیدا کرده و آن را به کانادا آورده است. او زمان مناسبی را صرف ارتقای سلیکا و شرکت در نمایشگاه SEMA سال ۲۰۱۹ را کرده ولی باید دانست این خودرو از نظر بصری تغییرات نسبتاً محدودی دارد. هوث چراغ‌های جلوی افترمارکتی، کیت بدنه شامل اسپلیتر، قوس چرخ ها و اسپویلر را به خودرو افزوده و گرافیک بدنه نیز جزو جذابیت‌های خاص آن به شمار می‌رود. با نگاهی به کابین خواهید فهمید وضعیت خودرو استوک نیست. ترمزدستی هیدرولیکی ویلوود جزو موارد برجسته است که در نسخه استاندارد تویوتا سلیکا ۱۹۷۳ دیده نمی‌شود.

برجسته‌ترین تغییرات در محفظه پیشرانه رخ داده‌اند. پیشرانه ۴ سیلندر استوک سلیکا جای خود را به نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری LS1 جنرال موتورز داده تا قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخاری تولید کند. این همان پیشرانه‌ای است که در محصولات متنوع شورولت و پونتیاک شامل پنجمین نسل کوروت و فایربرد ترنس ای ام بکار رفته هرچند در حالت استوک هرگز قدرت ۵۰۰ اسبی نداشته است. نیروی تولیدی پیشرانه هم از طریق گیربکس دستی نیسان ۳۷۰Z به چرخ های عقب می‌رسد. توکیو ترنس ای ام هوث پاییز امسال در نیمه‌نهایی مسابقات لجندز هات ویلز حضور خواهد یافت و در صورت پیروزی نهایی به فروش خواهد رفت. البته سلیکا رقابت راحتی نخواهد داشت زیرا از دیگر خودروهای حاضر در نیمه‌نهایی می‌توان به دوج رت رود ۱۹۳۱ توربودیزل، فولکس واگن بیتل ۱۹۶۸ با پیشرانه ۵ سیلندر توربوی ولوو و… اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.