تویوتا جای جنرال موتورز به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا را می‌گیرد؟!

تویوتا جای جنرال موتورز به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا را می‌گیرد؟!

مسابقه فروش خودروسازان در آمریکا داغ‌تر از همیشه در جریان بوده و احتمال دارد جنرال موتورز با پایان سال جاری میلادی عنوان پرفروش‌ترین خودروساز بازار آمریکا را از دست بدهد. در این صورت اولین بار طی ۹۰ سال گذشته خواهد بود که جنرال موتورز این عنوان را از دست می‌دهد؛ اما چه کسی می‌تواند این عنوان را از آنِ خود کند؟ شاید تویوتا!

تویوتا موتور آمریکای شمالی در سه‌ماهه سوم امسال فروش ۱،۸۵۷،۸۸۴ دستگاه داشته است. در مقابل باید گفت جنرال موتورز توانسته ۱،۷۷۷،۴۸۳ دستگاه خودرو به فروش برسند. اگرچه اختلاف ۸۰۴۰۱ دستگاهی بین این دو خودروساز خیلی زیاد نیست اما همین اختلاف باعث شده تویوتا با دست‌پر وارد سه‌ماهه پایانی امسال شود.

اگر اخبار چند وقت اخیر صنعت خودرو را دنبال کرده باشید، کمبود میکروچیپ ها دلیل اصلی توقف تولید اکثر خودروسازان بوده و همین داستان درباره جنرال موتورز نیز صدق می‌کند. تقاضا برای خودروهای صفرکیلومتر بالا بوده اما خودروسازان تولید محدودی دارند. بد نیست بدانید آمار تولید تویوتا ۲۷.۹ درصد بالاتر از قبل بوده درحالی‌که عملکرد جنرال موتورز تنها ۰.۱ درصد بهبود یافته است.

اتوموتیونیوز می‌گوید جنرال موتورز از دهه ۵۰ میلادی تاکنون یکی از کم‌فروغ‌ترین سال‌های خود از نظر فروش را تجربه می‌کند.

تغییرات تویوتا پس از زلزله سال ۲۰۱۱ و سونامی عظیم در ژاپن شاید به این شرکت در مقابله با کمبود چیپ ها کمک کرده باشد. نایب‌رئیس بخش فروش تویوتا آمریکای شمالی می‌گوید:

آنچه از زلزله سال ۲۰۱۱ یاد گرفتیم این بود که نیازمند موجودی انبار بیشتر برای برخی قطعات هستیم و چیپ ها یکی از قطعاتی بودند که پیش‌بینی کمبود آن را انجام دادیم.

قطعاً همه مشتاق دیدن لحظات پایانی این مسابقه هستیم مخصوصاً اینکه تویوتا اولین نمونه‌های نسل جدید توندرا را تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد. البته جنرال موتورز با سابقه‌ای درخشان در صنعت خودرو به این زودی‌ها میدان را واگذار نخواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.