تولید ۱ میلیون دستگاه فیات پاندا

تولید ۱ میلیون دستگاه فیات پاندا

خودروی شهری محبوب فیات به رکورد مهمی دست یافت. چهارمین نسل فیات پاندا توانسته به رکورد تولید ۱ میلیون دستگاهی دست یابد. این خودرو در تأسیسات G. Vico Pomigliano d’Arco ایتالیا تولید شده و از پیشرانه ۱.۲ لیتری ۶۹ اسب بخاری استفاده می‌کند.

فیات می‌گوید پاندا از سال ۲۰۱۶ تاکنون پرفروش‌ترین خودروی خود بوده و ۵ سال است که محبوب‌ترین خودروی بازار ایتالیا محسوب می‌شود. نسل اول پاندا در سال ۱۹۸۰ معرفی شده و در طول اینکه بیش از ۷.۵ میلیون دستگاه از آن تولید شده است.

نسخه‌های گوناگونی از پاندا معرفی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل دو دیفرانسیل سال ۱۹۸۳ اشاره کرد که اولین خودروی کلاس خود با سیستم چهار چرخ محرک بوده است. در سال ۱۹۸۶ پاندا اولین خودروی کلاس خود بود که از پیشرانه دیزلی استفاده می‌کرد. در سال ۲۰۰۴ پاندا توانست به عنوان معتبر “خودروی سال” دست یابد که برای اولین بار خودرویی از این کلاس به عنوان یاد شده دست پیدا می‌کرد. همچنین پاندا در همین سال اولین خودروی شهری بود که توانست به ارتفاع ۵۲۰۰ متری کوه اورست صعود کند.

اولین‌های پاندا ادامه‌دار بوده به گونه‌ای که در سال ۲۰۰۶ تبدیل به اولین خودروی شهری با سوخت متان شد؛ و از سال ۲۰۰۷ تاکنون، پاندا نه تنها پرفروش‌ترین خودروی متانی ایتالیا است بلکه در اروپا نیز آمارهای فروش را تحت سلطه خود داشته است. فیات با افتخار می‌گوید نسل فعلی پاندا تنها خودروی کلاس خود است که با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی، دوگانه‌سوز بنزین-گاز مایع و بنزین-متان فروخته می‌شود. خریداران می‌توانند نسخه‌های دیفرانسیل جلو، چهار چرخ محرک، دستی یا اتوماتیک و تریم های شهری، کراس و ۴×۴ را انتخاب کنند.

حدود یک سال پیش شاهد فیس لیفت کوچکی از پاندا بودیم اما اخیراً شاهد تست پروتوتایپ این خودرو بودیم که شاید نشانه‌ای از پیشرانه‌های جدید این خودرو باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.