تولید پانصدمین لافراری برای کمک به زلزله‌زدگان

تولید پانصدمین لافراری برای کمک به زلزله‌زدگان

برنامه اولیه فراری از تولید ۴۹۹ دستگاه لافراری خبر می‌داد، ولی اکنون پانصدمین از این خودرو نیز در راه است؛ خودرویی که برای جذب کمک به زلزله اخیر در ایتالیا از خط تولید «مارانلو» خارج شده و به حراج گذاشته می‌شود.

هفته گذشته، یک زلزله با مقیاس ۶.۲ ریشتر، شهرها و روستاهای اطراف کوههای مرکزی ایتالیا را تخریب کرد و نزدیک به ۳۰۰ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت. در همین حال، ۴ هزار نفر از مردم دیگر خانه‌ای برای بازگشت نداشتند و مأموران امداد به تلاش‌های خود ادامه دادند.

البته فراری هنوز زمان و مکان برگزاری حراج این خودرو را نهایی نکرده است. همچنین اینکه آخرین لافراری، به فرم یک کوپه یا نسخه جدید و تازه اعلام‌شده سقف‌بازی «لافراری اپرتا» باشد، هنوز مشخص نیست.

این تصمیم به دنبال دعوت از مقامات آلمانی و ایتالیایی برای گفتگو در محل ساختمان فراری با سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne)، مدیرعامل فراری، به منظور برنامه‌ریزی بهترین نحوه کمک به آسیب‌دیدگان گرفته شده است.

لافراری برای پیشرانه از یک موتور تنفس طبیعی V-12 به همراه یک موتور الکتریکی هیبرید استفاده می‌کند که روی‌هم‌رفته قدرتی به میزان ۹۵۰ اسب‌بخار فراهم می‌کنند. در حالی که لافراری پس از معرفی و قبل از اضافه‌شدن هر گونه آپشنی، حدود ۱.۴ میلیون دلار برای مشتری هزینه داشته، اخیراً یک نسخه سیاه‌رنگ مات از آن در یک حراج هفته خودروی «مونتری» به قیمت  ۵.۱۷ میلیون دلار فروخته شده است؛ یعنی بیش از ۳ برابر برچسب قیمت اولیه سوپرماشین هیبریدی. با توجه به ارزشی که هر کدام از این خودروها دارند، می‌تواند تصور کرد که مدلی که برای کمک به زلزله‌زدگان به حراج گذاشته می‌شود، قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت.

منبع: automobilemag

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
20 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.