تولید نسل جدید هوندا سیویک Si و تایپ R با گیربکس دستی

تولید نسل جدید هوندا سیویک Si و تایپ R با گیربکس دستی

اگر طرفدار پر و پا قرص گیربکس دستی باشید شاید نسل یازدهم هوندا سیویک Si و تایپ R گزینه مطلوب شما باشند. در حرکتی کاملاً پیش‌بینی شده، نسخه‌های پرفورمنس سیویک فقط با گیربکس دستی عرضه خواهند شد. یکی از مدیران بخش روابط عمومی هوندا در بررسی یازدهمین نسل سیویک این موضوع را تائید کرده است.

بحث‌وجدل‌های زیادی درباره مقایسه گیربکس‌های دستی و نسخه‌های پرفورمنس اتوماتیک و دوکلاچه وجود دارد. برخی افراد تعویض دستی دنده‌ها را دوست ندارند و پرفورمنس بهتر و پیش‌بینی پذیری گیربکس‌های اتوماتیک را ترجیح می‌دهند اما در مقابل هم هستند افرادی که دخالت بیشتر در رانندگی با گیربکس‌های دستی را دوست دارند.

صرف‌نظر از این بحث‌ها یادآوری این نکته مهم است که در مرحله اول بدانیم خودروسازان چرا خودرو می‌سازند. همانند تمامی کمپانی‌ها برند محبوب شما محصولی برای درآمد خود می‌سازد. به منظور ایجاد حداکثر درآمد ممکن خودروسازان محصولاتی با جذابیت وسیع‌تر می‌سازند و سپس با اعمال برخی تغییرات آن‌ها را مختص بازارهای متنوع می‌کنند.

اما آنچه که سیویک های داغ را در مقابل رقبای خود جالب‌تر می‌کند نبود گزینه گیربکس اتوماتیک است. اگر هوندا می‌خواست سیویک Si و تایپ R بیشتری را بفروشد گزینه گیربکس اتوماتیک را نیز در نظر می‌گرفت.

هنوز پاسخ روشنی به دلیل عدم عرضه این خودروها با گیربکس اتوماتیک وجود ندارد اما حدس می‌زنیم همه‌چیز به سنت‌های قبلی مربوط باشد. هزینه توسعه گیربکس جدید برای خودرویی پرفورمنس با بازار محدود از نظر اقتصادی خیلی توجیه‌پذیر نیست مخصوصاً که اکثر محصولات هوندا از گیربکس‌های CVT استفاده می‌کنند.

هوندا سازنده برخی از بهترین گیربکس‌های دستی بوده است. آیا در آینده سیویک تایپ R با گیربکس اتوماتیک هم تولید خواهد شد؟ زمان همه‌چیز را نشان خواهد داد…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.