توقف عرضه هوندا سیویک سدان در کشور ژاپن

توقف عرضه هوندا سیویک سدان در کشور ژاپن

اولین نسل هوندا سیویک سال ۱۹۷۲ در ژاپن و با شکل‌های گوناگون بدنه از جمله سدان معرفی شد. اگرچه این خودرو موفقیت جهانی عظیمی را برای هوندا به ارمغان آورده اما محبوبیت آن در کشور خودش یعنی ژاپن به تدریج کاهش یافته است. هوندا در سال ۲۰۱۰ به‌صورت موقتی این خودرو را در ژاپن بازنشسته کرد ولی با معرفی نسل دهم در سال ۲۰۱۷ دوباره به این کشور بازگشت.

اما حالا هوندا دوباره به در بسته خورده و گفته می‌شود تصمیم گرفته سیویک سدان را به خاطر تقاضای ضعیف از این بازار بیرون بکشد. خب سیویک سدان در سال پیش تنها به تعداد ۱۶۱۹ دستگاه در ژاپن به فروش رفته است. این در حالی است که مینی کارهای موسوم به Kei در ژاپن فروش بسیار بالایی را ثبت می‌کنند.

هوندا نه تنها سیویک سدان را از بازار ژاپن حذف کرده بلکه تولید محلی این سدان کامپکت را نیز به پایان رسانده است. مدل هاچبک ۵ درب و تایپ R همچنان از بریتانیا به ژاپن صادر خواهند شد اما خب این کار تنها تا پایان عمر این نسل سیویک انجام خواهد شد.

به عنوان یادآوری باید گفت کارخانه سوئیندون هوندا سال آینده تعطیل خواهد شد و خط تولید سیویک سدان در ترکیه هم چنین سرنوشتی را در پایان سال آینده خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که تولید مدل هاچبک سیویک به آمریکا منتقل خواهد شد یا اینکه این خودرو در سایر کارخانه‌های هوندا تولید خواهد شد.

تصاویر جاسوسی اخیر نشان دهنده به‌روزرسانی سیویک تایپ R بوده‌اند. این مدل پرچم‌دار ظاهراً بدون استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده قدرت بیشتری خواهد داشت بنابراین انتظار داریم قدرت و گشتاور آن بیشتر از میزان ۳۰۶ اسبی و ۴۰۰ نیوتون متری فعلی باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.