توقف دریافت بیت کوین توسط تسلا و ریزش شدید بازار رمز ارزها!

توقف دریافت بیت کوین توسط تسلا و ریزش شدید بازار رمز ارزها!

ایلان ماسک اعلام کرد دریافت بیت کوین برای خرید خودروهای خود را متوقف می‌کند. این شرکت همچنین فروش بیت کوین خود را نیز تا زمانی که فرایند استخراج رمز ارزها از انرژی پایدار استفاده کنند متوقف کرده است.

همین خبر موجب ریزش شدید ارزش بیت کوین شد و این در حالی است که دو ماه پیش تسلا بیت کوین را برای خرید محصولات خود قبول می‌کرد. تا زمان نگارش این خبر بیش از ۱۰ درصد از ارزش بیت کوین کاسته شده است.

ایلان ماسک در توئیتر گفته است:

ما درباره استفاده روزافزون از سوخت‌های فسیلی به ویژه زغال‌سنگ برای استخراج بیت کوین نگران هستیم. زغال‌سنگ بیشترین میزان آلایندگی را بین همه سوخت‌ها دارد.

در ادامه اظهارات ماسک آمده است:

تسلا هیچ بیت کوینی را نمی‌فروشد و ما تلاش داریم از انرژی پایدارتری برای این کار استفاده کنیم. ما همچنین به دنبال دیگر رمز ارزهایی هستیم که از کمتر از ۱ درصد انرژی موردنیاز بیت کوین استفاده می‌کنند.

تسلا و ایلان ماسک در حال حاضر با انتقاد برخی فعالان محیط‌زیست و سرمایه‌گذاران تسلا درباره تصمیم حمایت از رمز ارزی که با استفاده از برق زیاد استخراج می‌شود مواجه شده‌اند. بر پایه تخمین‌ها، استخراج جهانی بیت کوین همان میزان انرژی الکتریکی مصرف شده هلند در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است.

تسلا در ماه فوریه اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین را خریداری کرده و اندکی بعد نیز دریافت این رمز ارز برای فروش خودروهای خود را اعلام نمود. همین امر باعث شد ارزش بیت کوین در آن زمان حدود ۲۰ درصد بیشتر شود.

البته علاقه ماسک به رمز ارزها تنها مختص بیت کوین نیست زیرا او از داج کوین نیز حمایت کرده است. چند روز پیش بود که او در توئیتر یک نظرسنجی انجام داد و از فالوورهای خود خواست تا درباره دریافت داج کوین به عنوان پول خرید محصولات شرکت نظر دهند. اسپیس ایکس نیز داج کوین را به عنوان پرداختی قبول می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.