توسعه موتورهای دیزلی جدید فولکس‌واگن

توسعه موتورهای دیزلی جدید فولکس‌واگن

هدف‌گذاری گروه فولکس‌واگن برای تبدیل شدن به پایدارترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ به معنای آن است که این کمپانی سخت در تلاش برای توسعه تکنولوژی‌های پیشرانه جدید و افزایش عملکرد و در عین‌حال، کاهش مصرف سوخت است. در میان این تکنولوژی‌ها، موتورهای جدید TDI قرار دارند که عملکرد در آن‌ها افزایش یافته است و با یک گیربکس دو کلاجه ۱۰ سرعته انعطاف‌پذیر همراه شده‌اند.

به منظور توسعه تکنولوژی موتورهای مقرون‌به‌صرفه کنونی توربودیزل TDI، فولکس‌واگن موتورهای ۲ لیتری کنونی TDI با دو توربوشارژر را در نسخه اروپایی فولکس‌واگن استفاده کرده و در آن یک سوپرشارژر الکتریکی اضافه کرده و چرخه‌های گاز را بهینه‌سازی کرده است. همین موضوع باعث افزایش قدرت خروجی موتور پاسات از ۲۳۶ به ۲۶۸ اسب‌بخار شده است. این آمار برای یک موتور ۲ لیتری توربودیزل، قدرت بسیار بالایی است؛ به‌ویژه زمانی که بدانیم موتور ویژه بازار آمریکا یعنی موتور ۲ لیتری TDI EA288 تنها ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. در حالی که موتور جدید TDI در حال گذراندن مراحل توسعه خود است، هنوز تأثیر این افزایش قدرت بر مصرف سوخت مشخص نیست. ولی شرایطی که در موتور دو توربوی TDI در پاسات اروپایی می‌بینیم، معادل مصرف سوخت ۵/۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سیستم گیربکس آماده دوکلاجه DSG فولکس‌واگن نیز تحت مراحل توسعه قرار دارد. چرا که این کمپانی تصمیم گرفته یک نسخه ۱۰ سرعته از این گیربکس را برای بهینه‌سازی و عملکرد بهتر ارائه دهد. استفاده از این گیربکس‌های DSG ۱۰ سرعته در خودروهای تولیدی، هنوز مشخص نشده است، ولی فولکس‌واگن می‌گوید که این گیربکس‌ها با موتورهایی که حداکثر ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارند، می‌توانند همراه شوند.

در میان دیگر تکنولوژی‌هایی که در کارگاه نوآوری‌های فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۴ ارائه شده، برنامه‌ها و تجهیزات اطلاعات و سرگرمی مختلف، یک سیستم جدید استاپ-استارت موتور، یک پیشرانه هیبریدی متعادل و مواد سبک به‌دست آمده از تکنولوژی‌های مورد استفاده در خودروهای مسابقه‌ای دیده می‌شوند. فولکس‌واگن احتمالاً برای رسیدن به هدف خود در سال ۲۰۱۸، از این تکنولوژی‌های جدید استفاده خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.