توسعه خانواده مدل‌های کامپکت مرسدس بنز

توسعه خانواده مدل‌های کامپکت مرسدس بنز

مرسدس بنز در آینده نزدیک با تولید چند مدل جدید، بازه محصولات خود، به خصوص انواع کامپکت را گسترده‌تر کرده و با جدیت تمام وارد کارزار خودروهای الکتریکی خواهد شد.

جِنز تِیمِر (Jens Theimer) معاون بازاریابی کمپانی در حاشیه نمایشگاه ۲۰۱۷ دیترویت طی مصاحبه‌ای با اتواِکسپرس (AutoExpress) گفت:

هاچبک کامپکت جدید به احتمال زیاد پیش از پایان دهه جاری میلادی (۱۳۹۹ خورشیدی) تحت زیرشاخه EQ مرسدس بنز (کد داخلی EQA) روی خط تولید می‌رود. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برند EQ در تمامی سگمنت‌های کوچک و بزرگ بازار حضور پررنگی خواهد داشت.

در صورت صحت این اخبار، به نظر می‌رسد هاچبک کامپکت مذکور چیزی شبیه به نسل آینده کلاس A، البته با پلتفرمی جدید و اختصاصی باشد. در این صورت فضای لازم برای تعبیه موتور برقی در هریک از محورها و سامانه چهار چرخ محرکِ دائمی فراهم می‌گردد. همچنین امکان دارد برای کاهش هزینه‌ها تنها از یک موتور الکتریکی با بیشینه مسافت قابل پیمایش حدوداً ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) استفاده کنند.

سلطان اشتوتگارت همزمان روی یک کراس‌اوور کاملاً جدید الکتریکی هم کار می‌کند. معماری و زیربنای این خودرو مشابه EQA بوده و در بخش‌های مختلف الهاماتی از مدل مفهومی Generation EQ دارد (که پاییز سال گذشته در نمایشگاه ۲۰۱۶ پاریس رونمایی شد).

البته بازار داغ مرکب‌های برقی نتوانسته این خودروساز را از خانواده محصولات درون‌سوز خود غافل سازد. شنیده‌ها حاکی از آن است که سری تازه‌ای با کد GLB به‌زودی روی پلتفرم MFA2 متولد خواهد شد. طبق اطلاعات جسته‌وگریخته موجود، این کلاسِ جدید نمای زمخت‌تر و خشک‌تری داشته و در بحث توانایی‌های خارج جاده بالاتر از GLA قرار می‌گیرد.

از طرفی نسل آینده کلاس A هم یک نسخه چهار درب برای رقابت مستقیم با آئودی A3 و ب‌ام‌و سری ۱ سدان در بازارهایی مثل چین خواهد داشت. بد نیست اشاره کنم که پلتفرم آن با GLB مشترک بوده و ازنظر کلاس‌بندی بین C و CLA جای دارد.

توضیح: تصاویر مربوط به مدل کانسپت EQ می باشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.