توسعهٔ نسل آیندهٔ پیکاپ مزدا BT50 با طراحی متفاوت

توسعهٔ نسل آیندهٔ پیکاپ مزدا BT50 با طراحی متفاوت

نسل کنونی پیکاپ مزدا BT50 بر روی پلت‌فرم مشترکی با فورد رنجر ساخته شده است اما حالا مشخص شده که این سازندهٔ ژاپنی در حال توسعهٔ نسل جدید پیکاپ متوسط خود است. همانند نسل کنونی، نسل آیندهٔ BT50 هم پلت‌فرم خود را از پیکاپ دیگری قرض خواهد گرفت اما این بار بجای فورد رنجر از پلت‌فرم ایسوزو D-Max استفاده خواهد کرد. البته هرچند BT50 جدید در ساختار فنی با D-Max اشتراک خواهد داشت اما از طراحی منحصربه‌فرد مزدا استفاده خواهد کرد.

مدیر اجرایی و مدیر طراحی مزدا آقای «Ikuo Maeda» تأیید کرده است که نسل جدید BT50 در دست توسعه است اما او اذعان داشته است که اعمال زبان طراحی کنونی مزدا روی یک پیکاپ کار ساده نیست. وی در این رابطه طی مصاحبه‌ای گفته است:

«این یک چالش است. ما باید بر روی ایجاد یک فرم زیبا تمرکز کرده و درعین‌حال عناصر سخت و خشنی را به آن اضافه کنیم. هردو کانسپت ویژن کوپه و کای که در نمایشگاه توکیو رونمایی شدند الهام‌بخش طراحی این پیکاپ خواهند بود».

هرچند نسل آیندهٔ BT50 از زبان طراحی خاص مزدا استفاده خواهد کرد اما تقریباً کل زیرساخت آن از ایسوزو گرفته خواهد شد؛ بنابراین این تنها خودرو در سبد محصولات مزدا خواهد بود که از پلت‌فرم و همین‌طور پیشرانه‌های اسکای‌اکتیو مزدا استفاده نمی‌کند. مدیر اجرایی بخش توسعهٔ پیشرانه‌های مزدا آقای «Ichiro Hirose» نیز گفته است که نسل آیندهٔ BT50 از پیشرانهٔ سه توربوی دیزل جدید مزدا استفاده خواهد کرد.

اما حتی با وجود پلت‌فرم، طراحی و پیشرانهٔ جدید، نباید انتظار داشت که بتوانیم BT50 را در ایالات‌متحده ببینیم زیرا این پیکاپ ژاپنی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد، انحصاراً برای بازارهای خارج از ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه نسل آیندهٔ آن از پلت‌فرم ایسوزو استفاده خواهد کرد، انتظار می‌رود همچنان به‌عنوان یک پیکاپ سبک صرفاً در بازارهای آسیایی و استرالیا عرضه گردد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.