توافق سیتروئن با ب‌ام‌و برای استفادهٔ باواریایی‌ها از نام XM

توافق سیتروئن با ب‌ام‌و برای استفادهٔ باواریایی‌ها از نام XM

ب‌ام‌و در حال توسعهٔ یک شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید است که تا چندی پیش هنوز نام دقیق آن‌را نمی‌دانستیم اما ب‌ام‌و با انتشار تیزری از نسخهٔ کانسپت این خودرو که قرار است فردا رونمایی شود، رسماً نام XM را برای این ماشین تأیید کرده است. انتخاب این نام اما عجیب به نظر می‌رسد زیرا سیتروئن در دههٔ ۹۰ میلادی از نام XM برای سدان پرچم‌دار خود استفاده می‌کرد. هرچند مطمئناً کسی یک شاسی‌بلند اسپرت ۷۰۰ اسب بخاری را با یک سدان لوکس فرانسوی اشتباه نخواهد گرفت اما اینکه خودروسازی مستقیماً از نام محصول خودروساز دیگری استفاده کند غیرعادی است.

بااین‌حال، به گفتهٔ سیتروئن، این دو شرکت به توافقی رسیده‌اند که به هرکدام از آن‌ها اجازه می‌دهد مستقیماً از نام محصولات دیگری استفاده کند یا نامی نزدیک به آن‌را برای محصولات خود انتخاب کند. سیتروئن در این رابطه به کاراسکوپ گفته است:

استفادهٔ [ب‌ام‌و] از نام XM نتیجهٔ گفتگویی سازنده بین سیتروئن و ب‌ام‌و است و این موضوع به‌خوبی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. طبق این توافق، سیتروئن می‌تواند مدل جدیدی با نامی که ترکیب X و یک عدد مثل C5 X (مشابه X5) است معرفی کند و ب‌ام‌و هم می‌خواهد نام X خود را به بخش موتوراسپرت خود که با M شناخته می‌شود مرتبط کند. البته سیتروئن حق استفاده از X در نام‌هایی مثل CX، AX، ZX، زانتیا، سارا و XM را حفظ می‌کند

این یعنی سیتروئن به ب‌ام‌و اجازهٔ استفاده از نام XM را می‌دهد اما همچنان حق استفاده از این نام در محصولات خود را هم حفظ می‌کند که البته با توجه به استراتژی نام‌گذاری کنونی سیتروئن بعید است این اتفاق رخ دهد. این در حالی است که از لحاظ فنی، شاسی‌بلند هیبریدی پرچم‌دار ب‌ام‌و باید MX نام داشته باشد زیرا در خودروهای سواری پرفورمنس این شرکت یعنی M2، M3 و M5 حرف M در ابتدای نام می‌آید. دقیقاً به همین دلیل، خودرویی مثل X5 M هم باید M X5 نام داشته باشد اما در این صورت نام این ماشین شبیه به مزدا MX-5 می‌شود!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.