توئیت دردسرساز ایلان ماسک و افت ارزش سهام تسلا!

توئیت دردسرساز ایلان ماسک و افت ارزش سهام تسلا!

ایلان ماسک چند روز پیش با انتشار توئیتی اعلام کرد ارزش سهام تسلا خیلی بالاست و همین گفته‌ها کافی بود تا ارزش سهام این برند افت ۱۳ درصدی را تجربه کند.

ماسک روز جمعه گفته بود: “از نظر من ارزش سهام تسلا خیلی بالاست.” او همچنین اضافه کرده بود برنامه‌هایی برای فروش تقریباً تمامی اموال فیزیکی خود دارد. اگرچه انتشار چنین توئیت هایی از جانب ماسک غیرعادی نیست اما بیانیه او باعث شوکه شدن سرمایه‌گذاران شد و ارزش سهام این خودروساز با افت ۱۳ درصدی به ۷۰۱.۳۲ دلار در روز جمعه رسید.

ایلان ماسک چند روز پیش از آن نیز خواستار اتمام قرنطینه و آزادی ترددها شده بود. او گفته بود:

من این کار را زندانی کردن اجباری مردم در خانه‌ها و محروم ماندن از تمامی حقوق خود می‌دانم. قرنطینه باعث نقض آزادی مردم به روشی بسیار غلط شده و این چیزی نیست که مردم آمریکا می‌خواهند.

ماسک در آگوست ۲۰۱۸ توئیتی که بعداً بسیار پر سروصدا شد را منتشر کرد و گفت بودجه تضمین شده‌ای برای شخصی کردن تسلا با سهم ۴۲۰ دلاری مهیا کرده است. همین توئیت سریعاً باعث ورود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ماجرا شد و در نهایت ماسک و تسلا با جریمه‌ای ۲۰ میلیون دلاری روبرو شدند. همچنین تسلا مجبور به امضای تعهد بررسی توئیت های ماسک به ویژه آن‌هایی شد که می‌توانند تأثیری قابل‌توجه روی ارزش سهام تسلا داشته باشند.

البته ادعای بالا بودن ارزش سهام تسلا تأثیر خود را گذاشته است. هنوز مشخص نیست که آیا توئیت های ماسک پیش از منتشر شدن بررسی می‌شوند یا خیر.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.