تمسخر تسلا در چین توسط فولکس‌ واگن!

تمسخر تسلا در چین توسط فولکس‌واگن!

برندهای خودرویی چندین سال است که با یکدیگر رقابت فشرده‌ای دارند و طی این سال‌ها شاهد مسخره کردن و طعنه زدن به یکدیگر بوده‌ایم. البته از آنجایی که هر روز بر محبوبیت تسلا افزوده می‌شود، این شرکت به چیزی بیشتر از یک برند خودرویی تبدیل شده و در واقع بیشتر وضعیت خاص خود را ایجاد می‌کند.

به همین خاطر است که هم‌اکنون تقریباً همه خودروسازان دنباله‌روی تسلا بوده و می‌خواهند محصولاتی الکتریکی تولید کنند. برندهایی همچون فولکس‌واگن، فورد و جنرال موتورز برای رقابت با تسلا نیازمند اثبات این موضوع به خریداران هستند که محصولات الکتریکی بهتری تولید می‌کنند. بجای تلاش‌های زیادی برای تولید محصولی بهتر نسبت به تسلا، برخی برندها راه ساده‌تری را انتخاب کرده و آن‌هم اشاره به نقاط ضعف تسلاست.

خودروسازان و اصحاب رسانه می‌دانند که تسلا بخش بازاریابی و تبلیغات ندارد و این برند به ندرت خود را درگیر تصحیح اخبار نادرست می‌کند. همچنین ایلان ماسک چندین سال است که از توئیتر برای انتشار نظرات و سخنان خود استفاده می‌کند و قطعاً او نیز به قدر کافی دیگران را مسخره کرده است.

اما با تمامی این تفاسیر، اکثر کامنت های اخیر ماسک به تحسین سایر برندها اختصاص داشته است. او از توئیتر برای تحقیر رقبا، حداقل در صنعت خودرو استفاده نمی‌کند. البته ماسک از فضای مجازی و رسانه‌ها برای ارتقای برند تسلا حداکثر استفاده را کرده است. به همین خاطر است که خودروسازان رقیب تلاش‌های زیادی برای به رخ کشیدن محصولات خود می‌کنند و درعین‌حال به عموم مردم نشان می‌دهند که چرا محصولات تسلا خوب نیستند.

اخیراً ویدئویی جالب در تیک‌تاک منتشر شده که اگرچه ما چیزی از آن نمی‌فهمیم اما در ترجمه آن آمده است که فولکس‌واگن در مراسم رونمایی و تحویل ID.4 در چین زمان را از دست نداده و تسلا را به خاطر کاهش چندباره قیمت، حذف پشت آمپرها، صندلی‌های ناراحت، ناوبری نه چندان خوب و… مسخره کرده است.

At ID.4 debut/delivery event on March 20th in China, VW wasted no time trolling Tesla for multiple price reductions, removal of front instrument cluster, uncomfortable seats, unfriendly UI, navigation, etc. Competition is coming w/ condescending posture 🤣 pic.twitter.com/93fPhWbAyH

— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) March 23, 2021

درست همانند وضعیتی که برای تسلا در چین به وجود آمده، فولکس‌واگن نیز هم‌اکنون با طیفی از مصرف‌کنندگان ناراحت روبروست که صدایشان درباره مشکلات خودروهای خود درآمده است. یکی از مشکلات به اینترفیس کاربری فولکس مربوط می‌شود که از زمان تحویل ID.3 و ID.4 با مشکلات زیادی مواجه بوده است.

شاید تسلا درس‌های ارزشمندی در چین آموخته باشد و ارتباطات خود با دولت و مقامات محلی را بهبود بخشیده باشد. همچنین این شرکت وضعیت سرویس محصولاتش را گسترش داده و بهبود بخشیده است. از آنجایی که خودروسازان مطرح در حال دنبال کردن روش تسلا هستند و درعین‌حال از این برند انتقاد می‌کنند، شاید آن‌ها بخواهند نگاهی دقیق‌تر به وضعیت تسلا در چین داشته و از مشکلات آتی خود جلوگیری کنند.

واضح است که تسلا برندی بی‌نقص نیست اما تقریباً تمامی رقبای این برند نیز با مشکلات مشابهی که تسلا در سال‌های گذشته تجربه کرده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آتش‌سوزی‌ها، مشکلات اینترفیس کاربری، مشکلات تولید، تأخیرها، شعاع حرکتی کم نسبت به ادعاها، سرعت ‌پایین شارژ و… جزو این مشکلات هستند.

بهتر است در چنین صنعت پرمخاطره و خبرسازی تا زمانی که از عدم وجود مشکلات در خودروهای خود مطمئن نشده‌اید رقبا را مسخره نکنید…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.