تماشای روند تکامل ب‌ام‌و M4 در شش سال گذشته

تماشای روند تکامل ب‌ام‌و M4 در شش سال گذشته

ب‌ام‌و M4 خودروی بسیار خاصی است. این خودرو هنوز هم سنگ محک کوپه‌های اسپورت کلاس خود بوده و اگرچه انتظار می‌رود نسل جدید آن طی ماه‌های آتی وارد بازار شود اما حتی نسل پیشین نیز خودروی بسیار احساس‌برانگیزی است؛ اما باور اینکه M4 از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار حضور دارد سخت است. این خودرو اگرچه طی این سال‌ها افزایش قدرت قابل‌توجهی را تجربه نکرده اما هنوز هم یکی از بهترین‌هاست.

به تازگی ویدئویی از روند تکاملی این خودرو طی این شش سال منتشر شده که با دیدن آن کمی به گذشته رفته و خاطره بازی خواهیم کرد.

در ویدئو گفته می‌شود که ۱۲ نسخه متفاوت از M4 تولید شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به M4 کامپتیشن و کانورتیبل اشاره کرد. البته نسخه‌های خاص‌تری همچون M4 DTM شمپیون ادیشن نیز تولید شده که دلیلش گرامی داشت موفقیت مارکو ویتمن در مسابقات DTM بوده است. تنها ۲۳ دستگاه از این خودرو به یاد شماره خودروی ویتمن تولید شده است. این موفقیت دو سال بعد در سال ۲۰۱۶ نیز تکرار شد و ب‌ام‌و هم نسخه سفارشی دیگری از M4 را تولید کرد. البته ب‌ام‌و این بار به دنبال کسب درآمد بیشتر بود و ۲۰۰ دستگاه از این مدل را تولید نمود.

اما این پایان کار نبود زیرا مدل برجسته M4 GTS با سیستم تزریق آب هوشمندانه خود خودنمایی کرد. مدل برجسته دیگر M4 CS بود که راه را برای تولید مدل بسیار هیجان‌انگیز M2 CS نیز باز کرد؛ اما بازهم مدل‌های دیگری وجود دارد.

ب‌ام‌و تعداد ۶۰ دستگاه از M4 کامپتیشن اسپورت ادیشن را تولید نمود و البته ۱۵ دستگاه از M4 هیت ادیشن نیز روانه بازار ژاپن گردید که جزو نایاب‌ترین مدل‌های M4 می‌باشد. به این مدل‌ها باید نسخه ۳۰ Jahre را نیز اضافه کرد که دلیل تولیدش ۳۰ سالگی سری ۳ بوده است. نهایتاً هم مدل M4 هریتیج ادیشن به برادران خود اضافه شد. این خودرو تنها با یکی از رنگ‌های نوار M در دسترس بوده و به تعداد ۷۵۰ دستگاه تولید شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.