تقلب احتمالی فراری در پاوریونیت فرمول یک و پاسخ عجیب فیا

تقلب احتمالی فراری در پاوریونیت فرمول یک و پاسخ عجیب فیا

در فصل گذشتهٔ مسابقات فرمول یک، فیا پس از شکایت چندین تیم از سرعت بالای خودروهای فراری در خط مستقیم، در اواسط فصل تحقیقات در مورد پاوریونیت فرمول یک فراری را آغاز کرد. حالا پس از ماه‌ها تجزیه‌وتحلیل پیشرانهٔ ۲۰۱۹ فراری، فیا با این تیم ایتالیایی به توافقی محرمانه رسیده که جزئیات آن فاش نشده است. این نتیجه به‌وضوح با درخواست هفت تیم از نُه تیم حاضر در مسابقات فرمول یک مطابقت ندارد. به همین دلیل، این هفت تیم بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و خواستار روشن شدن موضوع و اقدام قانونی شدند. البته در این بیانهٔ مشترک تیم‌های آلفارومئو و هاس که هردو از موتورهای فراری استفاده می‌کنند حضور نداشتند اما مرسدس، ردبول، مک‌لارن، رنو، ریسینگ پوینت، آلفاتاوئری و ویلیامز همگی مقابل سرخ‌های ایتالیایی ایستانده‌اند.

این بیانیه به شرح زیر است:

ما تیم‌های امضاکننده از اظهارات فیا در ۲۸ فوریه در مورد نتیجه‌گیری از تحقیقات مربوط به پاوریونیت فرمول یک اسکودریا فراری شگفت‌زده و شوکه شدیم. یک نهاد بین‌المللی ورزشی وظیفه دارد طبق بالاترین استانداردهای صداقت و شفافیت رفتار کند. پس از ماه‌ها تحقیقاتی که صرفاً در پی درخواست‌های تیم‌های دیگر توسط فیا انجام گرفت، ما بشدت مخالف توافق محرمانه بین فیا و فراری برای نتیجهٔ این موضوع هستیم؛ بنابراین بدین‌وسیله ما تعهد مشترک خود را برای پیگیری کامل و شفاف‌سازی مناسب در این مورد اعلام می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که ورزش ما با همهٔ رقبا منصفانه و یکسان برخورد می‌کند. ما این درخواست را از طرف طرفداران، شرکت‌کنندگان و ذی‌نفعان فرمول یک داریم

هرچند ما منتظر پاسخ فیا به این بیانیه هستیم اما جالب است که فیا فراری را کاملاً از انجام هرگونه تخلفی مبری نکرده است. فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی گفته است که از پاوریونیت فراری کاملاً راضی نیست اما بااین‌حال به دلیل پیچیدگی موضوع و عدم امکان ارائهٔ شواهدی مبنی بر تخطی از قوانین، انجام اقدامات بیشتر لزوماً منجر به نتیجه‌ای قطعی نخواهد شد؛ بنابراین فیا بجای اینکه وارد یک روند قانونی شود، تصمیم گرفته برای خاتمهٔ این دادرسی، به یک توافق مؤثر و بازدارنده با فراری دست پیدا کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.