تقاضای بالا برای تویوتا لندکروزر سری ۷۰ منجر به توقف فروش شد

تقاضای بالا برای تویوتا لندکروزر سری ۷۰ منجر به توقف فروش شد

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ یکی از خودروهایی است که نمی‌میرد. این خودرو در سال ۱۹۸۴ برای اولین بار عرضه شد و ۳۸ سال از حضورش در بازار می‌گذرد و البته همچنان از وجود تقاضای بالا در استرالیا لذت می‌برد! این تقاضا به حدی بالاست که ژاپنی‌ها مجبور به توقف پیش‌فروش این آفرودر کلاسیک شده‌اند تا بتوانند سفارش‌های قبلی مشتریان را تولید کنند.

motor1 می‌گوید اولین بار محله کار اکسپرت بود که متوجه برنامه‌های تویوتا برای توقف تولید این خودروی محبوب شد. یکی از نماینده‌های تویوتا با تائید این خبر گفته است:

تولید فعلی تحت تأثیر اختلالات متعدد موجود در کل صنعت خودرو قرار گرفته است. در همین زمان محبوبیت تویوتا لندکروزر سری ۷۰ بین مشتریان استرالیایی بسیار بالاست.

ژاپنی‌ها در سال جاری اعلام کردند تویوتا لندکروزر سری ۷۰ به خاطر برآورده کردن استانداردهای تصادف از بغل استرالیا به‌روز می‌شود. فعلاً مشخص نیست که توقف در تولید و فروش این خودرو برای مدل به‌روز شده هم اعمال خواهد شد یا خیر. علیرغم اینکه محصول خوش نام تویوتا کمترین میزان استفاده از نیمه‌رساناها را به خود اختصاص می‌دهد اما ظاهراً تویوتا با مشکلات متفاوتی درباره تولید این آفرودر کلاسیک روبرو شده است. خودروی موردبحث هم‌اکنون در ژاپن تولید می‌شود و جزو پرسودترین خودروهای تویوتاست هرچند آینده سری ۷۰ می‌تواند ناخوشایند باشد.

شان هانلی نایب‌رئیس بخش فروش تویوتا در استرالیا می‌گوید:

تیم تویوتا تلاش‌های زیادی برای تولید خودروها داشته‌اند و شاهد پشتیبانی خارق‌العاده‌ای از کمپانی مادر هستیم. در همین اثنا تقاضای زیاد و چالش‌های تأمین قطعات باعث شده‌اند نتوانیم به درخواست‌های خرید پاسخ شایسته‌ای بدهیم. به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم دریافت سفارش‌های جدید را برای تویوتا لندکروزر سری ۷۰ متوقف کنیم. نمایندگی‌ها درباره زمان انتظار خرید این خودرو با مشتریان تماس مستقیم خواهند داشت.

برای یادآوری باید دانست این آفرودر توانمند از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری دیزل با قدرت ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها فرستاده می شود. پیشرانه یاد شده به خاطر دوام بالا و استهلاک کم شناخته شده هرچند مصرف سوخت آن چندان جالب نیست. در پایان باید گفت سری ۷۰ در خاورمیانه نیز عرضه می شود جایی که FJ کروزر مشهور هم همچنان در دسترس است. متأسفانه اخباری درباره توقف عرضه این خودرو در خاورمیانه منتشر نشده هرچند فکر نمی‌کنیم وضعیت سری ۷۰ در خاورمیانه تفاوت چندانی با استرالیا داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.