تقابل هیجان‌ انگیز پورشه پانامرا توربو S و مرسدس-ای‌ام‌جی GT 63 S در پیست

تقابل هیجان‌انگیز پورشه پانامرا توربو S و مرسدس-ای‌ام‌جی GT 63 S در پیست

ماه پیش بود که مرسدس-ای ام جی GT 63 S با پشت سر گذاشتن پورشه پانامرا توربو S در پیست مشهور نوربرگ رینگ و با ایجاد اختلافی ۶ ثانیه‌ای توانست رکورد جدیدی را بر جای بگذارد اما آیا این خودرو می‌تواند در پیست دیگری هم چنین برتری‌ای داشته باشد؟

با مجله اسپورت اتو و راننده ماهرش یعنی اوو سنر همراه می‌شویم که این دو خودرو را به پیست مشهور هاکنهایم برده و به دنبال ثبت سریع‌ترین رکوردها با آن‌ها بوده‌اند. مرسدس از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ M01 استفاده کرده درحالی‌که پورشه به لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ ND0 مجهز بوده است.

پیش از آنکه ویدئوی این تقابل هیجان‌انگیز را مشاهده کنید بیایید نگاهی به مشخصات عملکردی دو خودرو داشته باشیم. GT 63 S دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری بوده و این قدرت از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

اما پانامرا توربو S مدل ۲۰۲۱ که جایگزین مدل قدیمی توربو شده از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو سود برده اما خروجی ۶۳۰ اسبی و گشتاور ۸۲۰ نیوتون متری دارد. این خودرو به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و در صورت استفاده از پکیج اسپورت کرونو شتاب ۳.۱ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعتی را بر جای می‌گذارد.

خب به نظر می‌رسد که دو خودرو شرایط نسبتاً مشابهی دارند اما به نظر شما کدام‌یک زودتر به خط پایان می‌رسد؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.