تغییر نام «ترامپ‌ چی» قبل از ورود به بازار آمریکا

تغییر نام «ترامپ‌چی» قبل از ورود به بازار آمریکا

گروه اتومبیل‌سازی گوانگ‌ژو یا GAC موتور درنظر دارد که قبل از شروع به فروش محصولاتش در امریکا در سال ۲۰۱۹، نام برند «ترامپ‌چی» را تغییر دهد؛ موضوعی که دیر یا زود می‌بایست اتفاق می‌افتاد. دلیل این موضوع، نسبتاً روشن است؛ چرا که نام این برند از GAC موتور نمی‌تواند جایگاه مناسبی در اذهان مصرف‌کنندگان خودرو داشته باشد.

«ترامپ‌چی» در واقع یک نسخه لاتین‌شده از عنوان چوآن‌کی (Chuanqi) است که در زبان چینی، معنایی نزدیک به واژه «افسانه‌ای» دارد. از آنجایی که GAC موتور قصد داشته که یک نام با تلفظ راحت‌تر برای مشتریان انتخاب کند، از کلمه ترامپ (Trump) استفاده کرده تا رقبا را «مغلوب» خود کند. این در حالی است که آنها لفظ “chi” را در انتها اضافه کرده‌اند تا نشانی از کشور چین در عنوان برند وجود داشته باشد. با این توصیف، استفاده از برند «ترامپ‌چی» تا حدودی برای خودروساز چینی منطقی به نظر می‌رسد. امّا از طرف دیگر، موضوع ریاست جمهوری «ترامپ» در امریکا، باعث شده که این نام برای برند چینی، چندان مناسب نباشد. فنگ ژینگیا (Feng Xingya)، رئیس گروه GAC در گفتگو با رویترز در نمایشگاه اتومبیل شانگهای می‌گوید:

این موضوع کاملاً به صورت اتفاقی رخ داده است. ما حتی کمترین احتمال را برای رئیس‌جمهور شدن ایشان نمی‌دادیم. در ابتدا من اصلاً به اینکه این نام را تغییر دهیم، فکر نمی‌کردم. چرا باید آن را عوض کنیم؟  این عنوان شبیه به نام رئیس‌جمهوری است که توسط امریکایی‌ها انتخاب شده است. مگر این یک اتفاق مثبت نیست؟ ولی در ایالات متحده، سطح اعتراض‌ها به ترامپ، بالاست. مردمی را دیده‌ایم که این موضوع را به تمسخر گرفته‌اند، مخصوصاً با آن عکس گرفته‌اند و به اشتراک گذاشته‌اند. وقتی تمام این بازخوردها را مطالعه کردیم، متوجه شدیم که این تشابه اسمی نمی‌تواند یک نوع تبلیغات مثبت برای برند باشد.

GAC موتور از قبل برنامه‌ریزی کرده که فروش خودرو را از سال آینده در ایالات متحده آغاز کند، امّا این برنامه‌ها احتمالاً به خاطر نیاز به برآورده‌کردن تمام معیارهای بازار امریکا، به تعویق بیفتند. از اولین مدل‌های ترامپ‌چی می‌توان به GA5 اشاره کرده که بر اساس پلتفرم آلفا رومئو ۱۶۶ ساخته شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.