تغییرات ملایم در هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۰

تغییرات ملایم در هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۰

هوندا که برای سال ۲۰۲۰ اقدام به فیس لیفت سیویک استاندارد و نسخه Si آن کرده بود هم‌اکنون گل سرسبد این خانواده یعنی تایپ R را نیز بهبود بخشیده است. این هاچبک داغ که در نمایشگاه توکیو حضور دارد تغییرات ظاهری ملایمی را تجربه کرده و تمرکز این برند روی بهبود آئرودینامیک آن بوده است.

نیازی به گفتن نیست که تغییرات ظاهری این خودرو هماهنگ با سایر مدل‌های این خانواده است. برای مدل سال ۲۰۲۰ سیویک تایپ R یک جلوپنجره بزرگ‌تر در نظر گرفته شده تا پیشرانه بتواند تنفس بهتری داشته باشد. همچنین رنگ بدنه جدید آبی‌رنگ برای این خودرو معرفی شده است.

این تغییرات ظاهری با برخی بهبودهای فنی همراه شده زیرا هوندا روتورهای ترمز دوتکه را با لنت‌های ترمز به‌روزتر که باعث بهبود توقف ترمز در سرعت‌های بالاتر می‌شوند برای تایپ R توسعه داده است. همچنین سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۰ از سیستم تعلیق ارتقا یافته با دامپرهای بهینه که باعث افزایش راحتی خودرو در رانندگی نرمال می‌شود سود می‌برد.

مهندسان هوندا همچنین بوش‌های عقب جدیدی را تولید کرده‌اند که سفت تر از قبل بوده تا به این ترتیب چسبندگی خودرو بهبود شود. سیستم تعلیق جلو نیز بازنگری شده تا فرمان خودرو حس دقیق‌تری داشته باشد.

وقتی وارد کابین شوید شاهد فرمان جدید پوشیده با آلکانترا و یک دسته‌دنده متفاوت خواهید بود. این دسته‌دنده تعویض‌های کوتاه‌تری دارد. هوندا در آمریکا سیستم‌های ایمنی زیادی را به‌صورت استاندارد عرضه می‌کند. در حقیقت برای اولین بار است که کل خانواده سیویک ۲۰۲۰ به‌صورت استاندارد از بسته ایمنی هوندا سود می‌برد.

زیر کاپوت تایپ R همان پیشرانه ۲ لیتری توربویی قرار دارد که قدرت ۳۰۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی با نسبت‌های کوتاه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های جلو منتقل می‌شود. همچون گذشته رانندگان خواهند توانست حالت‌های متنوع رانندگی را برای سواری انتخاب کنند که هرکدام باعث تغییر پاسخ میدونی گاز و فرمان و سیستم تعلیق می‌شود.

هوندا کنترل صدای فعال را نیز معرفی کرده که باعث اصلاح صدای ورودی به کابین می‌شود. این حالت نیز بسته به نوع حالت رانندگی انتخابی تغییر می‌یابد.

هوندا می‌گوید جزئیات بیشتری از هاچبک داغ خود را در زمان عرضه آن در اواخر سال جاری منتشر خواهد کرد. فعلاً خبری از نسخه داغ‌تر سیویک تایپ R برای پس گرفتن عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی نوربرگ رینگ از دست رنو مگان RS تروفی R وجود ندارد. رنو با رکورد ۷ دقیقه و ۴۰.۱ ثانیه حدود ۴ ثانیه سریع‌تر از تایپ R بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.