تغییرات ظریف در مرسدس‌ بنز کلاس بی

تغییرات ظریف در مرسدس‌بنز کلاس بی

مرسدس‌بنز کلاس B که اواخر سال ۲۰۱۱ به عنوان یک خودروی دیفرانسیل جلوی MPV معرفی شده بود، بعد از سه سال حضور در بازار، فروش ۳۵۰ هزار دستگاه را هم پشت سر گذاشته است. این یعنی محبوبیت این خودرو با وجود پلتفرم دیفرانسیل جلو، بسیار بالاست. حالا زمان برای فیس لیفت و ارتقای در دو بخش زیبایی و فنی فرارسیده است.

تغییرات ظاهری در کلاس B بسیار جزئی می‌باشند. طراحی سپر جلو شامل هواکش‌های بزرگ‌تر، جلوپنجره مشبک بهینه شده و نوار چراغ‌های LED روزتاب و چراغ‌های DRLs، چراغ‌های عقب دو رنگ با لامپ‌های LED و تغییر سپر و خروجی اگزوز ذوزنقه‌ای شکل جلب توجه می‌کنند. پکیج اسپرت AMG نیز جذابیت‌های اسپرتی خاص خود را دارد. طراحی مدل الکتریکی، در بخش بیرونی تغییرات کمتری را نشان می‌دهد و تنها به استفاده از LED درون چراغ‌ها بدون تغییر فرم کاسه چراغ‌ها اکتفا شده است.

در داخل کابین با یک نمایشگر بزرگ‌تر ۸ اینچی شناور، هواکش‌های تهویه دایره‌ای شکل، فرمان اسپرت و ۱۲ رنگ برای روشنایی داخل مواجه می‌شوید. امکاناتی نظیر ورود بدون کلید و سیستم‌های امنیتی و ایمنی نظیر پیشگیری از برخورد و تصادف که بین سرعت‌های ۶۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در پنج مرحله عمل می‌کند، نیز به صورت استاندارد روی این خودرو نصب می‌شوند. فضای درونی خودرو با روکش‌های بسیار مرغوب، شیک و با اصالت طراحی شده و مشابه برادران گران قیمت و سدان همین خودرو است. فرمان در مدل AMG اسپرت تر و با قسمت پایین مسطح و داشبورد با روکش‌های شبه فیبرکربنی و تزئینات منحصربه‌فرد می‌باشد. انبوهی از امکانات و تجهیزات رفاهی نیز به صورت استاندارد یا قابل سفارش تدارک دیده شده‌اند. سه تریم استایل، شهری و AMG برای این خودرو قابل انتخاب می‌باشند.

در بخش پیشرانه، تنها موتورهای چهار سیلندر را می‌توان انتخاب کرد. چهار موتور بنزینی و ۵ موتور دیزلی قابل انتخاب هستند. شروع کار با موتور ۱.۶ لیتری در مدل B 180 است که نیروی ۱۲۲ اسب بو گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد. در مدل B 200 از موتور مشابه اما قدرت ۱۵۶ و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌شود. B 220 و حجم موتور ۲.۰ لیتری خود ۱۸۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر خروجی دارد. در نهایت مدل B 250 است که از همین حجم موتور خود ۲۱۱ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور استخراج می‌کند.

در بخش پیشرانه‌های دیزلی هم مدل B 160 با موتور ۱.۵ لیتری ۹۰ اسبی و ۲۴۰ نیوتن‌متری که از رنو به عاریت گرفته شده و مدل B 180 با موتور ۱۰۹ اسبی و ۲۶۰ نیوتن‌متری قرار دارند. یک بروز رسانی هم روی مدل B200 CDI انجام شده که موتور ۲.۱ لیتری آن را به ۱۳۶ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر ارتقا داده است. مدل B 220 CDI هم می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. یک نسخه گازسوز هم از این خودرو در کشورهای خاص عرضه می گردد.

سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ یا ۴MATIC نیز یکی از گزینه‌های انتخابی محبوب است.

کلاس B الکتریکی هم از یک موتور ۱۸۰ اسبی بهره می‌گیرد که گشتاور آنی ۳۴۰ نیوتن‌متر را می‌تواند در اختیار قرار دهد. این نیرو برای شتاب گیری صفر تا صد ۷.۹ ثانیه‌ای مناسب است. نهایت سرعت این خودرو هم ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که با توجه به محدودیت‌های خودروهای برقی، رقمی مناسب و قابل توجه است. تأمین انرژی این مدل از طریق باتری‌های لیتیوم یون ۲۸ کیلووات ساعتی صورت می‌گیرد. با هر بار شارژ کامل باتری‌ها می‌توان تا مسافت ۱۳۷ کیلومتر را طی نمود. شارژ مجدد باتری‌ها از طریق برق شهری ۲۲۰ ولتی هم حدود ۳.۵ ساعت طول می‌کشد. با ۲ ساعت شارژ هم می‌توان مسافت ۹۶ کیلومتر را طی کرد.

مرسدس‌بنز کلاس B مدل ۲۰۱۵ از آخر نوامبر تحویل مشتریان می‌شود. قیمت مدل پایه B 180 نیز ۳۵ هزار دلار اعلام شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.